פרקליטה במחוז חיפה: שופט הטריד מינית וניסה לנשק אותי

עו"ד אביטל בן-נון בשיחה עם גל"צ: "השופט הניח את היד על היד שלי וניסה לנשק אותי. אני הזזתי את הפנים, ויצא שהוא נתן לי מין נשיקה אבהית כזאת במצח"

אביטל בן נון / צילום: הרצי שפירא
אביטל בן נון / צילום: הרצי שפירא

האם שופט נוסף ייחקר בחשד להטרדה מינית? אחרי שבשבוע שעבר הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית בחשד כי נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, ביצע הטרדה מינית במספר נשים, טוענת פרקליטה בפרקליטות מחוז חיפה כי היא הוטרדה מינית על ידי שופט מחוזי אחר.

בראיון שנתנה הבוקר (א') לגלי צה"ל אמרה הפרקליטה, עו"ד אביטל בן-נון: "גם אני הוטרדתי על-ידי שופט". לדבריה, "הוא הניח את היד על היד שלי וניסה לנשק אותי. אני הזזתי את הפנים, ויצא שהוא נתן לי מין נשיקה אבהית כזאת במצח".

לדברי בן-נון, היא אינה מבינה מדוע ישנה התפלאות ציבורית בכל פעם ששומעים על סיפור הטרדה מינית. "אנחנו חיים בחברה שוביניסטית. אני לא מכירה אף אישה שלא הוטרדה מינית", אמרה בן-נון.

דוברת מערכת בתי המשפט מסרה בתגובה כי "למערכת בתי המשפט לא ידוע דבר וחצי דבר בנושא".

ביום חמישי האחרון קיבל וינשטיין את המלצת ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, לפתוח בחקירה פלילית נגד השופט יצחק כהן בחשד לעבירות מין. זאת לאחר דיון שנערך באותו יום, בו הוצגו בפניו ממצאי הבדיקה שנערכה עד כה על-ידי המשטרה בנוגע לחשדות כנגד השופט.

לאור ההחלטה החליטו שרת המשפטים, ציפי לבני, ונשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, להסיר את שמו של כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון.

יומיים קודם לכן כהן יצא לחופשה מאולצת בגין החדשות נגדו. דוברות מערכת בתי המשפט טענה כי כהן רק מקדים במעט חופשה אותה תכנן במילא לרגל חתונת בתו שתיערך בסוף החודש.

הפרצה התפוצצה לפני כשבועיים, לאחר שהעיתונאי יואב יצחק העביר לפרקליטות עדויות וחומרים, שבהם נטען כי כהן ביצע לכאורה עבירות מין בקרובות משפחתו, בעת שהיו קטינות. כמו כן הועבר מידע לפיו כהן ביצע לכאורה עבירות מס.

ב-29 באוגוסט הודיע וינשטיין ‎לראשונה כי החליט לבדוק את החשד לעבירות מין ‎ועבירות מס ‎מצד כהן. בתחילה הודיע וינשטיין כי מממצאי הבדיקה הראשונית שנערכה עולה כי הטענות נגד כהן מתייחסות לאירועים מלפני שנים רבות, "ועד כה לא הניבה הבדיקה ממצאים המצדיקים פתיחה בחקירה פלילית". כהן אף הופיע בפני הוועדה לבחירת שופטים, שמראיינת בימים אלה את המועמדים לבית המשפט העליון.

ואולם, בהמשך הגיע לידי המשטרה מידע נוסף ומשמעותי בנוגע למעשיו של כהן, שמחזק לכאורה את החשדות נגדו.

כהן כופר בטענות נגדו וטוען כי הוא נפל קורבן לעלילת-שווא מצד קרוב משפחה שמבקש להכפישו על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון.

"הטענות המיוחסות לנשיא כהן חסרות שחר לחלוטין. מקור המידע שעליו מבוססת הכתבה של יואב יצחק מוכר לשופט. מדובר באדם קרוב משפחה, בעל רקע נפשי מעורער, אשר בוחר להכפיש את השופט דווקא במועד זה, על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון, וזאת תוך העלאת האשמות שקריות, שבינן ובין המציאות אין כל קשר", מסר השופט כהן באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט.

לדבריו, "הקרע בין הנשיא כהן וקרוב המשפחה נוצר לאחר שהאחרון נתפס בגניבה מבית השופט, והשופט ניתק עמו קשר. בעקבות כך הנ"ל איים כי 'יתפור תיק' לשופט".