ארה"ב: מקדונלד'ס רוצה לרשום את McBrunch כסימן רשום

ענקית המזון המהיר עשויה לבצע מהלך שיווקי של כניסה לתחום ארוחות בראנץ'

רשת מקדונלד'ס בארה"ב, שהשקיעה רבות בשנים האחרונות בתחום ארוחות הבוקר, מנסה כעת לעלות שלב נוסף ולהשתלט גם על קטגוריית הברנאץ'.

החברה ביקשה לרשות כסימן רשום בצפון אמריקה את השם "McBrunch", והיא ככל הנראה תעשה כעת ניסיון שיווקי ניכר על מנת לקדם את הקטגוריה.

בגזרת ארוחות הבוקר ניצבת הרשת בתחרות קשה מול מתחרות כמו סטארבאקס וטאקו בל, שמנסות גם הן לרכוב על מנוע הצמיחה הזה. בנושא הבראנץ', שנחשב לארוחה המזוהה עם קוקטיילים קלילים ועם מאכלים מסוימים שלא צפויים להיות בתפריט שתציע מקדונלד'ס, תצטרך הרשת לשכנע את הקהל שהיא מסוגלת לספק את הסחורה.

בשלב זה מסרבת הרשת לחשוף את התפריט החדש, אך היא בוודאי תלמד מניסיונה של ברגר קינג, שניסתה להציע תפריט בארנץ' שכלל משקה מימוזה לא אלכוהולי וכריך עם גבינה, אך נכשלה במהלך ולא הצליחה להפוך אותו לחלק מהתפריט הקבוע שלה.

דוברת מטעם מקדונלד'ס מסרה כי "בקשות לסימן רשום הן חלק מהפעילות עסקית השוטפת שלנו. אנחנו לא יכולים לחלוק בשלב זה מידע כיצד נשתמש בסימנים הרשומים שלנו".

ההשקעה בארוחות בראנץ' עשויה להיות חלק מהמאמצים של הרשת להתמודד עם ירידה במכירות. בחודש שעבר נעשה ניסיון נוסף כאשר מקדונלד'ס, בשיתוף חברת קראפט, הודיעה על השקת מוצרי מק'קפה שיימכרו ברשתות השיווק.

נתוני חודש אוגוסט, שפורסמו לפני ימים אחדים, ממחישים שמגמת הירידה במכירות נמשכת. בראייה גלובלית ירדו המכירות בחנויות זהות ב-3.7%. המכירות בארה"ב ירדו ב-2.8%, באירופה ב-0.7%, ואילו באסיה, המזרח התיכון ואפריקה המכירות צנחו ב-14.5%.