כלל ביוטכנולוגיה תובעת את הייפריון ב-200 מיליון דולר

זאת בגין "גרימת נזק, הפרה של ההסכמות בין שתי החברות והתנהגות חפוזה ובלתי מקובלת מסחרית" - לאחר שהייפריון הפסיקה את פיתוח התרופה לסוכרת נעורים של אנדרומדה הישראלית, חברה-בת של כלל ביוטכנולוגיה

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה הגישה תביעה בסך 200 מיליון דולר נגד חברת התרופות הייפיריון, בגין "גרימת נזק, הפרה של ההסכמות בין שתי החברות והתנהגות חפוזה ובלתי מקובלת מסחרית" - כך הודיעה היום (ב') החברה.

זאת, לאחר שאתמול (א') הודיעה כת"ב למשקיעיה כי כחלק ממאמציה לאסוף מידע רב ככל האפשר בהמשך להודעת חברת הייפריון מה-8 בספטמבר, היא פנתה אל הייפיריון בדרישה לקבל את המסמכים והמידע אשר מבססים את טענותיה. בעקבות כך נפגשו בסוף השבוע נציגי כת"ב עם נציגי חברת הייפיריון בארצות-הברית.

כזכור, הייפיריון רכשה את חברת אנדרומדה מידי כת"ב בחודש יוני האחרון, לאחר מספר חודשים של בדיקות מקצועיות דקדקניות.

ב-8 בספטמבר פרסמה הייפריון הודעה ולפיה היא מפסיקה את פיתוח התרופה לסוכרת נעורים של אנדרומדה הישראלית, חברה-בת של כלל ביוטכנולוגיה. לטענת הייפריון, היא ביטלה את הסכם הרכישה בעקבות גילוי רמאות חמורה של עובדי אנדרומדה.

בעקבות ההודעה צנחה מניית כת"ב בעשרות אחוזים, והחברה הודיעה מספר ימים לאחר מכן כי היא מוחקת 506 מיליון שקל בגין ביטול המכירה.

לפי כתב התביעה, הייפיריון קיבלה החלטות חפוזות ובלתי שקולות והודיעה על הפסקת פיתוח התרופה מבלי שהשלימה את הבדיקות המתחייבות, ותוך התעלמות מהפוטנציאל להצלחת הניסויים הבאים ומהאפשרות לספק פתרונות לצרכים הרפואיים בתחום הסוכרת, שאין להם מענה יעיל.