אובמה מאשר: תקפנו גם את ארגון חורסאן, שקשור לאל קאעידה

מקורות: הארגון מתכנן לבצע פיגוע נגד מטרות אמריקאיות או מערב-אירופיות ■ דוברת הסטייט דיפרטמנט: הודענו לאסד על הכוונה להפציץ בסוריה

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אישר היום (ג'), כי צבא ארה"ב תקף לפנות בוקר גם מטרות של חורסאן, ארגון טרור הקשור לאל-קאעדה, בסוריה, נוסף לעשרות מטרות של דאע"ש.

"שוב, צריך להיות ברור לכל אחד שארה"ב לא תניח לדורשי רעתה, אלה שמנסים לפגוע באמריקאים, למצוא מקלט בשום מקום בעולם", אמר אובמה על מדשאת הבית הלבן, לפני שעלה על המסוק הנשיאותי בדרכו לבסיס אנדרוז ליד וושינגטון.

אובמה יגיע בעוד כמה שעות לניו-יורק, שם יפתח מחר את מושב העצרת הכללית של או"ם וייפגש עם ראשי מדינות, בכללם מנהיגים ערבים, במגעים לחיזוק והרחבת הקואליציה נגד דאע"ש.

בנאום קצר אמר אובמה, כי העובדה שמדינות ערביות שותפות למאמץ הלחימה נגד דאע"ש היא הוכחה לכך שארה"ב אינה נמצאת לבדה במערכה נגד הטרור האיסלמי הקיצוני. הוא הזהיר: "המאמץ הזה לא יהיה קצר. צפויים לנו אתגרים".

"אנו נתקדם עם התכניות שלנו ונגביר את המאמצים לאמן ולצייד את האופוזיציה הסורית, שמהווה משקל נגד לדאע"ש ולמשטר אסד", אמר אובמה. "יותר מ-40 מדינות הודיעו לנו על נכונותן להשתתף במאמץ להתמודד עם איום הטרור - לפגוע במטרות של טרוריסטים; לאמן ולצייד לוחמים של האופוזיציה הסורית וכוחות עיראקיים, שנלחמים בדאע"ש על הקרקע; לסתום את צינורות המימון של דאע"ש; להדוף את אידיאולוגיית המשטמה של הארגון; ולייבש את זרם הלוחמים שמגיעים לאזור ויוצאים ממנו".

קודם לכן הודיע דובר של הפנטגון, כי ההתקפה על מטרות של ארגון חורסאן בסוריה נועדה לסכל "התקפה מיידית". הוא לא פירט, אך מקורות אמריקאים אמרו, כי התקבל מידע מודיעיני שהקבוצה מתכננת לבצע בקרוב פיגוע טרור נגד מטרות אמריקאיות או מערב אירופיות, וייתכן שמדובר בפיגוע נגד מטוסים.

אנליסטים אומרים, כי עצם קיומו של קמפיין אמריקאי - ערבי משותף נגד דאע"ש הוא הצלחה גדולה של אובמה. "הוא אולי אינו מצליח לאחד את הדמוקרטים והרפובליקאים בארה"ב אבל עלה בידו להקים קואליציה נגד הטרור עם סעודיה, קטאר, ירדן, באחריין והאמירויות הערביות המאוחדות, הישג שיירשם כאחד ההצלחות הגדולות של נשיאותו", אמר אנליסט ב-CNN.

דוברת משרד החוץ האמריקאי אמרה, כי ארה"ב הודיעה לסוריה על כוונתה להפציץ מטרות של דאע"ש. הדוברת הדגישה, כי ארה"ב לא ביקשה רשות ממשטר אסד, ולא תיאמה עמו את ההפצצות, אך הזהירה את דמשק לא לנסות ליירט את המטוסים האמריקאים. האזהרה נמסרה באמצעות שגרירות ארה"ב באו"ם ולא קויים כל קשר עם צבא סוריה, אמרה הדוברת.