שבוע להנפקת עליבבא: השורטיסטים מתנפלים על המניה

כ-8.9 מיליון ממניות עליבבא, או 2.4% מהמניות הרשומות למסחר, נמכרו בשורט על ידי סוחרים המהמרים כי ענקית הקמעונאות הסינית בדרך למטה

ג'ק מא / צילום: רויטרס
ג'ק מא / צילום: רויטרס

שבוע חלף מהנפקת הענק של עליבבא הסינית בוול סטריט (סימול: BABA), וסוחרי השורט לא נותרים אדישים. על פי נתונים שמתפרסמים היום (ו'), כ-8.9 מיליון ממניות עליבבא, או 2.4% מהמניות הרשומות למסחר, נמכרו בשורט על ידי סוחרים המהמרים כי ענקית הקמעונאות הסינית בדרך למטה.

"אנחנו רואים ביקוש גבוה להלוות מניות של עליבבא ולמכור אותן בשורט. אומנם זו כמות יחסית קטנה לכמות המניות המונפקת, אולם עדיין מדובר בעניין משמעותי אל מול ההיצע המוגבל לאחר ההנפקה", ציין אנדרו לייארד מ-Markit.

עליבבא מכרה בהנפקה 368.1 מיליון מניות וגייסה 25 מיליארד דולר. בכך הוכתרה ההנפקה כגדולה ביותר מאז ומעולם, לאחר שעקפה את הבנק החקלאי הסיני, שגייס ב-2010 22.1 מיליארד דולר. להוציא את יום המסחר הראשון שלה, אז זינקה מניית עליבבא ב-38%, מנייתה ירדה בשלושה מבין ארבעת ימי המסחר השבוע.

הריבית על הלוואת מניות עליבבא עומדת על כ-8% בחישוב שנתי, לעומת ממוצע של 0.5% בלבד על מניות S&P 500, עובדה המרמזת כי סוחרים מוכנים לשלם ריבית גבוהה במיוחד על מנת להיחשף לירידת מניית עליבבא.