הכוכבת הכי סקסית

בריז'יט בארדו בת 80 - וב-yes חוגגים עם כמה מסרטיה וראיון אישי נדיר

בריז'יט בארדו בת 80, יום א' מ-22:00, ערוצים yes3 ו-yes דוקו

בדירוג הכוכבות הלוהטות של כל הזמנים, אפשר שהכוכבת הצרפתייה בריז'יט בארדו, שהיום בדיוק (28.9) חל יום הולדתה ה-80, חולקת את המקום הראשון עם מרילין מונרו, אלא שתסלח לי נורמה ג'ין, מנוחתה עדן, אם אומר שלדעתי היא הייתה רק חיקוי מוצלח למקור הצרפתי.

לא רק מפני שבניגוד לאמריקה השמרנית, בורדו התהלכה כבר מגיל 18 על חופי הריביירה בלי בושה ובלי חלק עליון (אגב, כך הפכו אותם חופים לאטרקציה עולמית שמשכה אליה את כל מה שהיה נהוג לכנות אז בשם "חוג הסילון", נשבע לכם שיש כמה סוציולוגים שאוחזים בתיאוריה הזאת), אלא מפני שתמיד הייתה לה את המוזרות הקטנה הזאת שהחריגה את הסקס-אפיל של דמותה מסך כל איבריה המוצנעים יותר או פחות.

קשה לדעת מדוע מכל סרטיה נבחר דווקא "ויוה מריה" (22:00, ערוץ yes3) לציין את הגבורות ולא נניח "ואלוהים ברא את האישה", אבל מי שאוהב קומדיות עאלק-היסטוריות ורוויות כוכבים (ז'אן מורו למשל), ימצא כאן את בארדו כשהיא עדיין בת 31, 9 שנים לפני שפרשה ממשחק והקדישה את שארית חייה למאבק למען זכויות בעלי החיים.

אז מה קרה בחייה של "בבה", כפי שכונתה, מאז פרשה מאור הזרקורים? מי שרוצה לדעת, מוזמן לצפות ב"וידוייה של בריז'יט בארדו" (22:00, ערוץ yes דוקו), משדר דוקומנטרי ובו ראיון אישי ונדיר עם הכוכבת (שהיום כבר לא יכולה ללכת ללא הליכון - מבחירה: היא מסרבת לעבור ניתוח בירך), וגם קטעי ארכיון - מהמוכרים ביותר ועד לנדירים.

ספק אם גם בסוף הראיון תוכלו לדעת מה הניע אותה להשאיר מאחור "את הטוב ואת הרע" (כמו שספד לה בעודה בחייה ובעודו בחייו, עלי מוהר), ואולי סוד הקסם טמון בכלל בקטעי הארכיון, לאמור: אז לזה התכוון אלוהים (או לפחות רוז'ה ואדים) כש"ברא את האישה".

יש גבול

"מלחמת העולם ה-1, סרט מלחמה": "הזעם", יום א' 21:00, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

על הסדרה הזאת כבר המלצתי בעבר, אך הפרק של הערב מעורר מחשבה: אחרי מיליוני הרוגים וכשהמהפכה המאיימת להתפשט מרוסיה מערבה, נכונה להחריב (כמילות ה"אינטרנציונל"), את העולם הישן "עד ליסוד", מבינים המנהיגים שכדי להציל משהו מהשיטה שהעלתה אותם לגדולה, מוכרחים להפסיק את המלחמה ולהחליף את ההבל הפטריוטי במושגים ובמעשים קונסטרוקטיביים מעט יותר.

כל זה החזיק כמובן בקושי 20 שנה, אבל לרגע אחד היה נדמה כי יש בכוחם של ההמונים לחולל שינוי - ומה כבר יש לאדם בחייו, זולת התקווה לעתיד טוב יותר?