"רשות שדות התעופה אינה הפרה החולבת של האוצר"

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן הגיב על הפרסום בספר התקציב לשנת 2015, לפיו בכוונת משרד האוצר לקחת תמלוגים מרשות שדות התעופה על סך של 700 מיליון שקל

"רשות שדות התעופה אינה הפרה החולבת של האוצר", כך הגיב הערב (ד') פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, על הפרסום בספר התקציב לשנת 2015 לפיו בכוונת משרד האוצר לקחת תמלוגים מרשות שדות התעופה על סך של 700 מיליון שקל.

עידן אמר הערב כי ועד העובדים רואה בחומרה את הצעד הזה. "רשות שדות התעופה אינה הפרה החולבת של משרד האוצר. אני מזכיר כי הרשות מממנת את עצמה ומתמודדת עם תביעות ענק של התושבים בישובים הסובבים את נתב"ג בגלל רעש המטוסים, מממנת בעצמה את בניית שדה התעופה החדש בתמנע, את בניית הזרוע הרביעית בטרמינל 3 ואת בניית בניין הפיקוח החדש".

עוד לדבריו, "לא ייתכן מצב שבו אנו פועלים לאורך כל הדרך להתייעל, לרבות פיטורי 140 עובדים רק בערב חג ראש השנה, כדי לחסוך כספים למדינה, והיא מצידה רוצה לקחת כעת כספים מקופת הרשות. אני גם מזכיר לכולם שבעקבות מבצע 'צוק איתן' מספר הנוסעים והטיסות פחת בשיעור גבוה, וההכנסות פחתו בשיעור ניכר".

עידן קורא להנהלת רש"ת לעצור את כל הפרויקטים החדשים באופן מיידי. "אם תוטל עלינו הגזרה הזאת, העובדים יפסיקו לשתף פעולה באופן מיידי עם כל הפרויקטים החדשים של הרשות. הוועד אף יתכנס מיד אחרי החג להחליט על המשך הצעדים".