משרד הפרסום LEAD ימזג לתוכו את אדלר ברנדס

מיזוג בתוך קבוצת אדלר-חומסקי: הרעיון הוא לייצר סינרגיה במסגרתה יקבל LEAD חיזוק קריאייטיבי, ואילו באדלר ברנדס ייהנו מיכולות הניהול של LEAD

רמי יהודיחה / צלם: איל יצהר
רמי יהודיחה / צלם: איל יצהר

אחרי תקופה ארוכה שבה מחפשים במשרד הפרסום LEAD צלע קריאטיבית שתיקח את המשרד צעד נוסף קדימה, נמצא לכך פיתרון בתוך קבוצת אדלר-חומסקי עצמה: ל"גלובס" נודע כי חברת המיתוג אדלר ברנדס תמוזג לתוך משרד הפרסום LEAD, אך תמשיך לפעול כיחידה עצמאית.

הרעיון הוא לייצר סינרגיה במסגרתה ייהנו ב-LEAD מהיכולות הקריאטיביו הקיימות באדלר ברנדס המנוהלת על-ידי איש הקריאטיב אריאל ברנסון, ואילו באדלר ברנדס ייהנו מיכולות הניהול של LEAD.

מדובר בעסקה קלה יחסית לביצוע, שכן שני המשרדים שייכים לקבוצת אדלר-חומסקי, ולקבוצה יש מניות רוב בשניהם: ב-LEAD מחזיקה הקבוצה למעלה בכ-70% מהמניות, והיתרה היא בידי רמי יהודיחה; ובאדלר ברנדס מחזיקה הקבוצה 90%, והיתרה היא בידי אריאל ברנסון.

במבנה הסופי שלאחר המיזוג ישמור ברנסון על אחוז מניות דומה למה שהיה לו באדלר ברנדס - זאת למרות שלכאורה הוא אמור היה להיות מדולל. הכוונה היא לרתום אותו לאורך זמן כבעל מניות מחויב ובעל משקל גם על חשבון בעלי המניות הגדולים יותר - אדלר-חומסקי ויהודיחה.

המשרדים בשליטת אדלר-חומסקי

משרד הפרסום LEAD הוקם בתחילת שנות ה-2000 על-ידי יהודיחה. בתחילת הדרך עסק המשרד בשיווק ישיר ונהנה תוך זמן קצר מגידולים בהיקפיו. שנה וחצי לאחר הקמתו זיהו באדלר-חומסקי, שעסקו באותה תקופה ברכישת משרדים, את הפוטנציאל שיש בו ורכשו 70% מהמניות. העסקה הוכיחה את עצמה כש-LEAD הלכה וצמחה, תוך שהמשרד הופך למשרד פרסום כללי מהשורה. בשנה האחרונה נכנס המשרד לעשירייה הראשונה של משרדי הפרסום, והוא שומר שם על מקום יציב.

הרעב של המשרד אמנם הצליח להביא לגידול בהיקפים, אך יהודיחה שאף לייצר פריצת דרך נוספת גם בתוצרים המקצועיים. לכן נבחנו בחודשים האחרונים לא מעט אלטרנטיבות, ביניהן רכישת משרדים אחרים כגון GPS או צרוף טאלנט קריאטיבי כגון יורם לוי, לו הוצעה שותפות במשרד, אך הוא העדיף לחבור בסופו של דבר לברוקנר-נטע-יער.

משרד המיתוג אדלר ברנדס החל את דרכו תחת השם "סטודיו אדלר" שהוקם על-ידי ראובן אדלר. לפני כ-7 שנים הצטרף אליו ברנסון, שפעל עד אז כאיש קריאייטיב באדלר-חומסקי כמנכ"ל ושותף.

ברנסון, שבא מרקע של ארט-דיירקטור, פעל בהדרגה להפוך את סטודיו אדלר מסטודיו לגרפיקה למשרד המתמחה במיתוג, תוך שהוא נכנס בהדרגה לתחומי פעילות נוספים כגון הדיגיטל. היקף הפעילות של המשרד גדל בהדרגה, והוא עומד כיום על כ-35 מיליון שקל. השנה עלו לאוויר כמה קמפיינים בולטים עליו חתום המשרד, כגון מגנוליה ומידטאון תל-אביב.

כעת, בין המשרדים צפוי להתרחש מיזוג ברמה הניהולית, שישאיר את אדלר ברנדס כיחידה עצמאית הפועלת בתחום המיתוג.

יהודיחה מסר בתגובה: "הצטרפות אדלר ברנדס מציינת שלב נוסף בצמיחת המשרד, והיא מהווה מענה למגמה השולטת היום בעולם הפרסום - פריצות דרך שיווקיות מתחילות בבניית מותגים חזקים".