הרשת החברתית: קרן הישג חוגגת עשור

איפה נפגשו משה (בוגי) יעלון ועפרה שטראוס? ■ מה חושבת אתי רוטר על עברי לידר? ■ ומה עשה ח"כ ניסן סלומינסקי באילת?

משה ליאון, עופרה שטראוס, ג'רי שוורץ ואביב בושינסקי / צילום: ברצי גולדבלט
משה ליאון, עופרה שטראוס, ג'רי שוורץ ואביב בושינסקי / צילום: ברצי גולדבלט

הישג על הבימה

קרן הישג, המעניקה מדי שנה מלגות לימודים לתואר ראשון ומחיה לחיילים בודדים משוחררים, חגגה אמש (ב') בתיאטרון הבימה בתל-אביב עשור לקיומה.

באירוע, במעמד משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון, נכחו גם התורמים של הקרן, אנשי העסקים ובני הזוג ג'רי שוורץ והת'ר רייסמן מקנדה, שאמרה: "המשימה של קרן הישג היא לתרום להנהגה העתידית של החברה הישראלית, והבוגרים והסטודנטים של הקרן מגשימים את החזון הזה".

אביב בושינסקי, נציג הקרן, הזכיר לנוכחים שיעלון לקח חלק באירוע ההשקה של הקרן לפני 10 שנים כרמטכ"ל, וכעת הוא מכבד בנוכחותו את אירוע כשר הביטחון.

יעלון העניק במהלך הערב 3 מלגות מבין 115 שכבר חולקו השנה לזכרם של שלושת החיילים הבודדים שנפלו ב"צוק איתן" - סמל מקס דונלד סטיינברג, סמ"ר ניסים שון כרמלי וסמ"ר ג'ורדן אפרים בן סימון. 3 המלגות הוענקו ל-3 חיילים בודדים ששירתו באותה חטיבה של הנופלים, חטיבת גולני.

"לצייד אותם במלגות שיעניקו להם כלים להמשיך ולהתפתח בדרך שמבחינתי הוא הסוד הגלוי שלנו - מוחותינו ולבבותינו, ידע ורוח. זה שילוב מנצח של הוקרה והשקעה בעתיד", אמר יעלון.

עוד נכחו באירוע: ויויאן ברקוביצ'י, שגרירת קנדה בישראל; דליה איציק; שבתי שביט, יו"ר דירקטוריון קרן הישג; וחברי דירקטוריון הקרן: עפרה שטראוס; רו"ח משה ליאון; אלוף (במיל) דורון אלמוג; ומייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב.

עוד נכחו: עו"ד יודי לוי מגולדדפרב זליגמן; פרופ' אהוד רענני, מנהל מחלקת הלב בשיבא; ואחרים.

משה ליאון, עופרה שטראוס, ג'רי שוורץ ואביב בושינסקי / צילום: ברצי גולדבלט
 משה ליאון, עופרה שטראוס, ג'רי שוורץ ואביב בושינסקי / צילום: ברצי גולדבלט

רוטר&עברי

אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים בקסטרו, השיקו אמש במוזיאון הלנה רובינשטיין בתל-אביב קולקציית IV2 החדשה שעוצבה בשיתוף-פעולה עם המוזיקאי עברי לידר.

אתי רוטר אמרה אתמול: "עברי הוא זמר ויוצר מחונן. הוא מסמל עבורנו את היצירה הישראלית במיטבה, והוא אייקון אופנה אמיתי".

עוד היו שם: גל גדות, הפרזנטורית של קסטרו; אילן וורד גרינבוים; גלית גוטמן ובן זוגה יגאל אהובי; אלון קסטיאל ואחרים.

עברי לידר, גל גדות ואתי רוטר / צילום: אלירן אביטל
 עברי לידר, גל גדות ואתי רוטר / צילום: אלירן אביטל

כוורת של נועם

"אלין בית נועם" - עמותה הפועלת מאז 1941 למען אנשים בעלי מוגבלות - קיימה ביום ראשון אירוע התרמה בהיכל התרבות בתל-אביב.

בחלק האמנותי: הופעה של "מיני כוורת": דני סנדרסון, גידי גוב וחברים שזימרו למוזמני העמותה, הבונה בימים אלה את שכונת קריית אלגה, המותאמת לבעלי מוגבלויות באזור השרון.

היו שם: אילנה המבורגר, יו"רית אגודת ידידי אלין בית נועם, ובעלה יאיר המבורגר, יו"ר המועצה הציבורית למען קריית אלגה; איקי בר-חיים, מנכ"ל אלין בית נועם; איילת נחמיאס ורבין, דירקטורית במספר חברות; עו"ד אלי זהר; עו"ד תמי ויהודה רוה; דליה איציק; גיורא בר-דעה, המשנה למנכ"ל שטראוס; טובה וסמי סגול; יהודית ורמי נוסבאום; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; עדי ויעקב אדרי, יו"ר קופת-חולים לאומית; עדיה ויצחק סוארי; עירית תאומים ועוד.

גיורא בר דעה, יאיר ואילנה המבורגר / צילום: שמוליק שליש
 גיורא בר דעה, יאיר ואילנה המבורגר / צילום: שמוליק שליש

 דני סנדרסון ואיקי בר חיים / צילום: שמוליק שליש
  דני סנדרסון ואיקי בר חיים / צילום: שמוליק שליש

"לישראל יש מה ללמוד מהתעשייה בטורקיה"

מועצת העסקים ישראל-טורקיה העניקה ביום ראשון לקבוצת אלון את התואר "חברת השנה לשנת 2014", לאור תרומתה לסחר ההדדי בין ישראל וטורקיה.

קבוצת אלון שבבעלות האחים צחי וחן נוימן - שבאחרונה פורסם כי היא מנהלת משא-ומתן עם קבוצת עזריאלי לרכישת חברת סונול לפי שווי של כ-450 מיליון שקל - עוסקת בייבוא רכב מסחרי, נדל"ן והשקעות, כולל יצוא גז מלויתן לטורקיה, שתקוע לפי שעה.

"יש עסקים שנפגעו בגלל הדרג המדיני כמו יצוא הגז, ויש עסקים שלא נפגעו ואפילו ההיפך - הכפילו את עצמם מאז אירועי המרמרה", אמר ל"גלובס" צחי נוימן, המכהן כיו"ר הקבוצה.

עוד לדבריו, "הידוק הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות ישרת גם את האינטרסים המדיניים והלאומיים של ישראל".

אלי (אליקו) דונמז, מנכ"ל אחזקות בקבוצת אלון, הוסיף ואמר: "לישראל יש מה ללמוד מהתעשייה המתפתחת בטורקיה במגוון תחומים, ולישראל יש מה להציע לטורקיה בתחום הטכנולוגי, הרפואי והביטחוני".

מנשה כרמון, יו"ר מועצת העסקים ישראל-טורקיה, ודוגן איסיק, שגריר טורקיה בישראל, העניקו לנוימנים את התעודה עם התואר.

יועצי המס חוגגים

שלישיית מה קשור, שמעון בוסקילה, פבלו רוזנברג ולינור אברג'יל עם ההרצאה "סיפור חיי" - כל אלה ינעימו את זמנם של כ-1,000 יועצי מס שירדו השבוע לאילת לכנס השנתי של לשכת יועצי המס שיימשך כל השבוע.

בערב הפתיחה, שהתקיים ביום ראשון, נצפו בין היתר יאיר לפיד, שר האוצר; ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים; ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס; שלמה מור יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי; שולמית ווסרקרוג, שופטת המחוזי בחיפה; ואחרים.

ניסן סלומינסקי, ירון גינדי ושלמה מור יוסף / צילום: ארן דולב
 ניסן סלומינסקי, ירון גינדי ושלמה מור יוסף / צילום: ארן דולב

סוף להצפות באיילון?

מתחם נחל כופר - שקטע ממנו עבר בתוך שכונת ידידיה בדרום תל-אביב והועתק לשטח פתוח - הושק ביום חמישי האחרון בפארק אריאל שרון. היוזמים מקווים שהמהלך ימנע הצפות בנחל איילון בימים גשומים במיוחד.

נכחו באירוע: גלעד שרון, המעורב בנעשה בפארק על שם אביו; משה בורוכוב, מנכ"ל חברת פארק אריאל שרון; דוד לפלר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה; מוטי ששון, ראש העיר חולון; ארנון גלעדי, יו"ר איגודן; ד"ר מוטי דלג'ו, יו"ר רשות ניקוז ירקון; אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל; ומאיר שיגלר, מנכ"ל קק"ל.

משה בורוכוב וגלעד שרון / צילום: ניב מוסמן
 משה בורוכוב וגלעד שרון / צילום: ניב מוסמן

מינויים חדשים בהסתדרות

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, הודיע היום (ג') על סבב מינויים חדש בהסתדרות, בהמשך להודעת המינוי בשבוע שעבר על ראש המטה עו"ד עינב קאבלה.

רו"ח זאב חושן, 42, המכהן ב-4 השנים האחרונות כיו"ר אגף הפנסיה, הביטוח ושוק ההון בהסתדרות, מונה ליו"ר אגף הכספים והמשק.

עו"ד מיה פרי-אלתרמן, 41, מונתה כיו"רית אגף הפנסיה במקומו של חושן; עו"ד איריס ורדי-ישראלי, 39, תחליף את פרי-אלתרמן כראש הלשכה המשפטית לאג"מ; שי בירן, 33, ששימש תחילה כיועצו הכלכלי של ניסנקורן, מונה למנכ"ל האגף לכלכלה בהסתדרות.

גיא שמחי, 43, מונה כממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות - תפקיד חדש בהסתדרות שמטרתו להגביר את שילובם של בעלי מוגבלויות בעולם התעסוקה; ומשה הבא, 64, מונה לעמוד בראש ועדת השקעות חדשה, שתפעל לקביעת אסטרטגיה בניהול ההשקעות של קופת ההסתדרות.