"אנחנו מפתחים מוצר לאלצהיימר ומחפשים משקיע אסטרטגי"

נאוה זיסאפל, מנכ"לית נעורים פרמצבטיקה, שהשתתפה היום בכנס חברות פרטיות של אופנהיימר: "לא מעוניינים כרגע בהנפקה"

פרופ` נאוה זיסאפל / צילום: איל יצהר
פרופ` נאוה זיסאפל / צילום: איל יצהר

בנק ההשקעות אופנהיימר, שהיה שותף במספר רב של עסקאות והנפקות שבוצעו על ידי חברות ישראליות בשנה האחרונה, ערך היום כנס במתכונת שונה מן הרגיל שבו השתתפו חברות פרטיות. מדובר בחברות שככל הנראה נמצאות כבר בקשר עם הבנק, וזאת משום שהן מתכננות הנפקה או עסקה גדולה, בשנה-שנתיים הקרובות.

חברות הביומד שהשתתפו בכנס הן נעורים פרמצבטיקה, אפוס תרפיה, סנסיבל מדיקל וטריטו. חברות נוספות שלקחו חלק באירוע הן קלטורה, פלריום, פיקס, גט טקסי ואחרות.

"אנחנו דווקא לא מעוניינים כרגע בהנפקה, אלא מכוונים לעסקה אסטרטגית", אמרה פרופ' נאוה זיסאפל, מייסדת ומנכ"ל חברת נעורים פרמצבטיקה, יצרנית תרופת הסירקדין להפרעות שינה. "אנחנו מפתחים בימים אלה מוצר לטיפול באלצהיימר, ומחפשים גורם אסטרטגי שישקיע בחברה ולאחר מכן ישווק את המוצר".

נעורים (Neurim Pharmaceuticals) שהוקמה על ידי נאוה ויהודה זיסאפל על בסיס המחקרים של נאוה זיסאפל, הביאה לשוק תרופה לשינה המבוססת על מלטונין בשחרור מושהה. החברה שמעסיקה 15 עובדים מגלגלת מחזור של עשרות מיליוני דולרים וצומחת בשיעור שנתי של 30%.

- אתם משתפים פעולה עם טבע וטקדה היפנית בשיווק המוצר לשינה. שת"פ דומה רלוונטי גם בתחום האלצהיימר?

"עוד לא מיצינו את האפשרויות הללו, לצד אחרות. כנראה שנצטרך להתקדם מעט בפיתוח ולהשלים ניסוי גדול, לפני שנוכל לסגור הסכם סופי עם שותף, שכן אלצהיימר הוא תחום שבו הרבה חברות קברו סכומי כסף אדירים".

זיסאפל מסבירה כי המוצר לאלצהיימר מבוסס על רתימת היכולות הטבעיות של הגוף לרפא מחלות, וספציפית - יכולתו לישון. מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי בעת השינה, המוח מבצע ניקוי עצמי. הפרעה בשינה עלולה לפגוע בניקוי המוח ולהחמיר מחלות קוגניטיביות. "בעת הערות וההתהפכות במיטה, במקום לסלק חומרים שהצטברו ביתר במוח, ממשיכים לצבור אותם", אומרת זיסאפל.

המוצר החדש משלב בין תרופה קיימת לאלצהיימר לבין הסירקדין ולדברי זיסאפל התוצאה היא טובה. במקביל עובדת החברה על מוצר לטיפול בהפרעות שינה אצל ילדים, בעיקר ילדים אוטסטים שכ-75% מהם סובלים מהפרעות שינה.

- השוק חם מאוד ומקבל חברות ביומד בזרועות פתוחות. אתם לא חוששים לפספס את ההזדמנות?

"אנחנו חברה שלשוק ההון קשה לעכל, מצד אחד יש חלום ומצד שני מכירות. כרגע צעד של הנפקה לא יביא אותנו לשלב הבא".