שוק הלפטופים בישראל: לנובו מתחזקת, HP מתרסקת

IDC ישראל: מכירות הלפטופים ברבעון השלישי של 2014 עלו ב-11.7% ל-64,159 יחידות ■ מכירות לנובו עלו 50.5% ונתח השוק שלה עמד על 31.9% ■ Dell במקום השני עם 27% ■ אפל מכרה 67.1% יותר מחשבי מקבוק - 2,137

לנובו הייטק טאבלט / צלם: יחצ
לנובו הייטק טאבלט / צלם: יחצ

שוק הלפטופים המקומי והעולמי עובר טלטלות בחודשים האחרונים: סוני מכרה את מותג המחשבים שלה Vaio וטושיבה החליטה לצאת מענף הלפטופים בשוק הצרכנים הפרטיים (בחלק מהמדינות בעולם ולא בישראל). ברבעון השלישי של 2014, מכירות הלפטופים עלו ב-11.7% על פי נתוני חברת המחקר IDC ישראל. המכירות עמדו על 64,159 יחידות, לעומת 57,459 יחידות ברבעון המקביל אשתקד.

חברת לנובו הובילה את שוק הלפטופים עם עלייה של 50.5% במכירות. נתח השוק של הענקית הסינית עמד על 31.9% לעומת 23.7% ברבעון המקביל אשתקד. חברת Dell מדורגת במקום השני עם נתח שוק של 27%.

בעיות השירות של אסוס הנמשכות כבר זמן רב מאוד, פוגעות לה גם במכירות. נתח השוק של היצרנית הטיוואנית עמד על 13% לעומת 15.4%. ירידה של 5.9% במכירות.

חברת HP שהפסיקה להשקיע ביחסי ציבור בישראל בשנה האחרונה, סבלה מהתרסקות בנתח השוק. HP המדורגת במקום הרביעי החזיקה נתח שוק של 12.7% לעומת 17.9%. המכירות ירדו ב-20.6%, מ-10,290 ל-8,170 יחידות.

טושיבה דורגה במקום החמישי עם נתח שוק של 6.5%. מדובר בעלייה של 34% במכירות, מ-3,094 יחידות ל-4,146 יחידות. מי שנהנתה מעלייה משמעותית מאוד במכירות היא אפל עם מחשבי המקבוק שלה - עלייה של 67.1% ונתח שוק 3.3% לעומת 2.2%. מדובר במכירות של 2,137 יחידות לעומת 1,279 יחידות.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988