מבחן תלת-גלגלי: ימאהה טריסיטי מסתמן כלהיט עירוני

הקטנוע עם שלושת הגלגלים, עם מותג רציני ותכנון ידידותי הטריסיטי, מצוין לתוך העיר ובמחיר אטרקטיבי ■ אם בתפריט יש גם נסיעות יותר ארוכות - חכו לגרסה הגדולה יותר

על השאלה כמה בטיחות נותן גלגל שלישי בקטנוע לא קשה לענות: בין שלושים לארבעים ס"מ רבוע, קצת פחות מהגודל של כרטיס אשראי, שזה פחות או יותר שטח הגומי הנוסף שנוגע באספלט. השאלה אם זה הרבה או מעט כבר הרבה יותר מורכבת. זה המון כאשר מדובר בכביש חלק ממים או משמן, לא מעט כאשר מדובר בבלימה, וגם בעיקול או על כביש משובש יש לשלישי תרומה בטיחותית. מול נהג משאית שבדיוק מסמס בסלולרי, לעומת זאת, זה לא ייתן הרבה. ועדיין ,זה מספיק כדי לתת לגלגל הנוסף יתרון פסיכולוגי ברור אצל פלח מסוים של רוכבים, ומוכיחה זאת ההצלחה המסחרית הגדולה של משולשי הגלגלים.

וכך כמאמין גדול בפסיכולוגיה שימושית יצאתי לסיבוב עירוני בן יומיים וחצי על הימאהה טריסיטי, תלת הגלגל החדש מבית ימאהה שהוא קריאת התיגר המשמעותית הראשונה על הכלים מבית פיאג'ו, שהמציאה את הז'אנר ושולטת בו ביד רמה.

הטריסיטי הוא כלי עירוני מובהק עם מנוע של 125 סמ"ק ו-11 כ"ס צנועים, עיצוב מרשים ותג מחיר אטרקטיבי של קצת פחות מ-24 אלף שקל 'על הכביש'. החידוש הגדול שלו הוא בעצם במשקל. מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים, ימאהה עיצבה את המזלג הקדמי הכפול בפשטות חכמה, מה ששמר את המשקל סביב 150 ק"ג (לא הרבה יותר מקטנוע רגיל), הבטיח היגוי קליל יחסית ואיפשר שימוש במנוע קטן שממנו נגזרים מחיר הקנייה ועלויות השימוש - ביטוח ודלק.

מפגש ראשוני עם הטריסיטי חושף, כמצופה ממותג יפני מוביל, גימור מצוין. הפלסטיקים עמידים ובאיכות טובה מאוד, לוח השעונים דיגיטאלי ויעיל וכו'. גם המושב נוח ומספיק גדול כדי לאכלס ברווחה שני מבוגרים. בצד החובה צריך לציין שיש מעט מאוד פינוקים: כך למשל אין תאי אחסון נוספים, התא מתחת למושב יכיל רק קסדה אחת וגם שעון טורים אין.

לחיצה קלה על המתנע ואנחנו בדרך. בכל מה שנוגע לתנועה עירונית רגילה, הטריסיטי מפתיע לטובה. הרוחב הנוסף מקדימה לא מורגש בהשתחלויות או בפקקים, ומהר מאוד מציג את היתרונות של משולשי הגלגלים. ארבעת בולמי הזעזועים מקדימה מגהצים הרבה יותר טוב את הכביש ומבטיחים נסיעה חלקה ורכה גם על יצירות האספלט המקומיות. גם השילוב מנוע-גיר מצוין: למרות ההספק הנמוך, התגובה חדה וזריזה כמעט בכל תנאי. עוד נקודת זכות היא הבלימה המשולבת שעושה עבודה מצוינת.

כצפוי מכלי עירוני צנוע נפח, על כבישים יותר מהירים קשה לו. הוא מצליח לגרד את ה-100 קמ"ש (גם אם לא בקלות) ומפגין יציבות כיוונית מרשימה, אבל קשה לומר שזה השטח שלו או שזו חוויה נעימה במיוחד. לגיחה של חמש דקות על איילון זה איכשהו בסדר, ליותר מזה לא מומלץ.

והנה הגענו לשורה התחתונה: מצוין לתוך העיר ובמחיר אטרקטיבי. אם בתפריט יש גם נסיעות יותר ארוכות - חכו לגרסה הגדולה יותר.