רשת sky הבריטית תשיק ערוצים בתשלום ברחבי אירופה

הרשת, שמתכננת התרחבות, רכשה את מלוא הבעלות על ערוצים מקומיים באיטליה ובגרמניה ■ קבוצת המדיה תעבור מיתוג מחדש תחת השם "sky Plc"

SKY / צילום : רויטרס
SKY / צילום : רויטרס

רשת הטלוויזיה sky מתכננת להשיק ערוצים בתשלום ברחבי אירופה. המהלך צפוי לצאת לפועל בקרוב, וזאת לאחר שהחברה השלימה את רכישת מלוא הבעלות על הערוצים sky איטליה ו-sky גרמניה - ערוצי-אחות של הקבוצה.

הקבוצה תעבור מיתוג מחדש תחת השם "sky Plc", וזאת במטרה לשקף את היציאה המשמעותית שלה מחוץ לגבולות בריטניה. כיום מחזיקה הרשת ב-11.5 מיליון מנויים בבריטניה, ואילו באיטליה, גרמניה ואוסטריה יש לה 8.6 מיליון מנויים.

העסקה להשלמת הרכישה על הערוצים באירופה היא הגדולה בתולדות החברה. רשת הערוצים השקיעה במהלך 6.89 מיליארד ליש"ט, והוא נעשה בין היתר כדי להתמודד עם החדירה לאירופה של חברת הכבלים הבריטית המתחרה Liberty Global.

מנגד מתמודדת sky גם עם איומים על רכישת זכויות השידור של אירועי ספורט, וזאת לאחר שרשת BT החליטה באופן אסטרטגי להיכנס לזירה הזו. רשת sky מחזיקה בתקציב שידורים של 4.6 מיליון ליש"ט לשנה.

מדיווח של sky עולה כי כ-60 מיליון בתי-אב, במדינות שבהן החברה פועלת, לא רכשו ערוצים בתשלום משום חברה, ו-sky רואה בכך פוטנציאל גדול ואפשרות להעניק שירותים רחבים יותר לצופים ברחבי אירופה.

עם זאת, הדיווח של sky גרמניה על כך שלראשונה מזה 4 שנים היא רושמת ירידה בהכנסות פר מנוי לעומת הרבעון שעבר, ממחיש את הבעיה שתהיה לרשת הטלוויזיה בחדירה לאירופה - התחרות מול השירותים האלטרנטיביים באינטרנט.

רשת נטפליקס, הולו ואמזון בוחנות מקרוב בחודשים האחרונים את השוק האירופאי, וזאת לאחר שהן הצליחו להשיג נתחי שוק לא מבוטלים בשוק בארה"ב. גם הנטייה של צעירים ברחבי העולם לצרוך תכנים ברשת ולא באופן לינארי צפויה להעיב על ניסיונות החדירה של sky באירופה.