קבוצת פוקס מתרחבת: תפתח עוד 119 חנויות בתוך שנתיים

מתכננת להרחיב את מנגו ב-15 סניפים, להרחיב את פוקס הום ב-19 סניפים ולהשיק בתוך שנתיים 24 חנויות למותג צ'רלס אנד קיט'

הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי
הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי

קבוצת פוקס לא עוצרת. בשנתיים הקרובות מתכננת הקבוצה לפתוח עוד 119 חנויות, שלאחר פתיחתן תחזיק הקבוצה ב-535 חנויות קמעונאיות ב-12 רשתות אופנה, הנעלה וטיפוח. המשמעות היא כי פוקס תגדיל ב-38% את מספר החנויות שהיא מפעילה היום, כאשר גידול של 7.5% יגיע מהעברת המותג MANGO לידי הקבוצה.

התוכניות של פוקס חושפות כי הקבוצה, שסיכמה על העברת הזיכיון לרשת MANGO בישראל וממתינה לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, מתכננת להרחיב את הרשת ב-15 חנויות בתוך שנתיים. MANGO מונה היום 29 סניפים, ובפוקס מתכננים להרחיב את המותג למודל הפעילות החדש של החברה העולמית. מודל זה מציע חנויות ענק משולבות לבגדי גברים, נשים, ילדים, וכן אקססוריז.

עוד בטרם סוכם על העברת הזיכיון למותג לידי פוקס, החלה MANGO ישראל במשא-ומתן מול קניונים להגדלת חנויות הרשת בישראל, תהליך שפוקס צפויה להאיץ כעת.

גם תהליך כניסת מותג ההנעלה הסינגפורי צ'רלס אנד קיט' צפוי להיות מואץ. בקבוצת פוקס מתכננים להשיק את המותג במארס 2015 עם פתיחה של 13 חנויות בתוך חודש אחד, ובתוך שנתיים להביא את מותג ההנעלה לפריסה של 24 סניפים. הפוטנציאל, לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בפוקס, עומד על 50 סניפים.

רשת נוספת שצפויה להתרחב בצורה משמעותית היא רשת כלי הבית פוקס הום. הרשת מונה כיום 36 סניפים ובתוך שנתיים צפויה לפתוח 19 סניפים נוספים ולהגיע לפריסה של 55 חנויות.

רשת בגדי הילדים של המותג האמריקאי The Children's Place, שהושקה במארס 2014, תתרחב גם היא, כשפוקס מתכננת פתיחתן של 11 חנויות בתוך שנתיים, כך שהמותג יגיע בסוף 2016 לפריסה של 35 סניפים. בעתיד הרחוק יותר מתכוונת פוקס לפתח את המותג ל-50 סניפים.

מותג האופנה אמריקן איגל עונה על הציפיות, ופוקס מתכננת להרחיב את פריסת הרשת מ-29 סניפים כיום ל-38 סניפים בתוך שנתיים - תוספת של 9 סניפים.

התפתחות מתונה יותר מתכננת קבוצת פוקס למותגים סאקס, ללין ובילבונג. רשת סאקס תתרחב מ-16 סניפים ל-22 סניפים, ללין תגדל 90 סניפים ל-95 סניפים, ובילבונג תמנה 40 סניפים.

אכזבה מהמותג מרשה בלרינה

תוכניות הרשת גם חושפות את האכזבה מרשת דוכני הנעליים מרשה בלרינה. מתברר כי בשנה החולפת סגרה פוקס 4 דוכנים, וזו מונה כיום 8 דוכנים בלבד. בעבר, נזכיר, תכננה פוקס להרחיב אותה ל-30 סניפים. התוכנית הנוכחית של הקבוצה היא לעצור את התפתחות רשת הדוכנים ולהשאיר לפי שעה על כנם את 8 הדוכנים הפעילים.

התוכנית הנוכחית של פוקס אינה כוללת את רשת נעלי הספורט נייקי, שפוקס נמצאת במשא-ומתן מתקדם להעברת הפעילות אליה. הקבוצה גם תפעל לקבלת זיכיונות מותגים נוספים.

הצפי לפתיחת חנויות לקבוצת פוקס
 הצפי לפתיחת חנויות לקבוצת פוקס