ערוץ 20: תנו לנו לשדר את משחקי הפועל ירושלים

לאחר שמועצת הכבלים והלוויין אסרה על ערוץ המורשת לשדר את המשחקים, פנה הערוץ לשר התקשורת ארדן וליועץ המשפטי לממשלה וינשטיין

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

ערוץ 20, ערוץ המורשת הייעודי, לא מוותר על שידור משחקי הפועל ירושלים בכדורסל. לאחר שמועצת הכבלים והלוויין אסרה על הערוץ לשדר את המשחקים, במסגרת שיתוף-פעולה של הערוץ עם עיריית ירושלים, פנה הערוץ לשר התקשורת, גלעד ארדן, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, באמצעות מכתב מטעם עורך הדין של הערוץ, איתי לשם. ערוץ 20 דורש להסדיר את הנושא עד ליום רביעי הקרוב.

"המועצה הוסיפה וניסחה לערוץ נספח לרישיונו עם תנאים ייחודיים, ללא ידיעתו והסכמתו, אשר אינם קיימים באף רישיון אחר שהעניקה עד למועד זה, ואשר הינם מנוגדים לחוק התקשורת... בין היתר השתמשה המועצה בתנאי המחטף שנוספו כצידוק בלעדי על מנת לאסור על הערוץ לשדר שידורים אשר הינם בהתאם לערכיו ולייעודו ונועדו לאפשר לחלק חשוב מקהל צופיו צפייה בהם אשר אינה מתאפשר לו בערוצים אחרים", לשון המכתב.

בערוץ טוענים כי איסור זה מהווה פגיעה בחופש הביטוי, והוא מלין על כך שהפסיד 4 שבועות מתוך 18 שבועות שבהם נערכים המשחקים. במועצת הכבלים התעקשו כי אין זה תפקידו של ערוץ 20, שאמור לשמש כערוץ מורשת, לשדר משדרי ספורט.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "בהתייעצות עם נציגי היועמ"ש, אנו סבורים כי טענת ערוץ 20 חסרת שחר".