עלייה בהכנסות שטראוס; הרווח הנקי הסתכם ב-119 מ' ש'

ההכנסות רשמו עלייה של 4.8% לכ-2.1 מיליארד שקל ■ המנכ"ל גדי לסין: "על רקע אתגרי ההאטה בשוק המזון בישראל אנו ממשיכים בחדשנות מוצרית והיערכות תפעולית מיטיבה"

צמצום ניכר של 65% בהוצאות המימון של חברת המזון שטראוס סייע לה לסכם היום את הרבעון השלישי של השנה עם קפיצה של 47% ברווחיה, שהגיעו ל-119 מיליון שקל; אחרי עלייה של כ-5% במכירות, שהגיעו ל-2.1 מיליארד שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי של שטראוס קפץ ב-11%, ל-287 מיליון שקל, והמכירות שמרו על יציבות, ברמה של 6.05 מיליארד שקל.

בפילוח הפעילויות שלה לפי קטגוריות, שטראוס המשיכה ליהנות משני מנועי הצמיחה הבולטים שלה בשנים האחרונות - פעילות הקפה בברזיל ומכירות החומוס בארה"ב. בסיכום רבעוני מכירות הקפה צמחו ב-6.5% ל-1 מיליארד שקל, והרווח התפעולי מפעילות זו צמח ב-4.5% ל-113 מיליון שקל.

שטראוס ממשיכה להציג שיעורי צמיחה מרשימים בשוק פעילות הקפה המרכזי שלה - ברזיל, שם למרות שחיקת מטבע הריאל המקומי מול השקל, היא נהנתה מביקושים גבוהים לקפה קלוי וקפה טחון, שהגדילו את המכירות שלה ב-19% ל-494 מיליון שקל.

מכירות החומוס בארה"ב, המבוצעות באמצעות חברת סברה, שבה מחזיקה שטראוס יחד עם קונצרן פפסיקו, עלו ברבעון השלישי ב-7.5% ל-171 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהן קפץ ב-17.5% ל-25 מיליון שקל. סברה כבר מחזיקה בנתח שוק של כ-62% בקטגוריית החומוס בארה"ב, ושטראוס נהנתה מהמשך צמיחה ניכרת בפעילותה, למרות שחיקת הדולר ביחס לשקל.

עלייה מתונה במכירות בישראל

לעומת אלה, מכירות שטראוס בישראל עלו בשיעור מתון של כ-2% ל-786 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהן נחלש ב-1.5% ל-85 מיליון שקל. בעוד הרווח התפעולי ממגזר התענוג וההנאה (ממתקים וחטיפים) צמח ב-9% ל-26 מיליון שקל, הרווח התפעולי בחטיבת הבריאות ואיכות חיים (מוצרי חלב, סלטים)נחלש ב-5.5% ל-59 מיליון שקל.

בשטראוס מציינים, כי למרות האטה מסוימת במכירות החברה בישראל ברבעון השלישי, למבצע "צוק איתן" לא הייתה השפעה מהותית על התוצאות.

גדי לסין, מנכ"ל שטראוס, אמר היום: "אנו מסכמים רבעון חיובי המשקף צמיחה במכירות של כל תחומי הפעילות העיקריים של הקבוצה. אתגרי המט"ח, שאפיינו את שלושת הרבעונים האחרונים, קיבלו מענה פיננסי נכון והביאו לרווח נקי משופר. אנחנו ממשיכים באסטרטגיית העמקת הפעילות בחו"ל - עם הכפלת כושר הייצור במפעל סברה בארה"ב והמשך הרחבת פעילות הקפה. במקביל, על רקע אתגרי ההאטה בשוק המזון בישראל, אנו ממשיכים בחדשנות מוצרית והיערכות תפעולית מיטיבה".

תוצאות שטראוס 11-14
 תוצאות שטראוס 11-14