הבורסה סגרה בעליות; כיל עלתה בכ-3%, טאואר ב-5%

ירידות חדות באג"ח הממשלתיות השקליות לטווח ארוך ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.34 מיליארד שקל ■ קבוצת ברונפמן חיסלה את החזקותיה בדיסקונט

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') תוך עליות במדדים ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט ומגמה חיובית באירופה היום. היום נפתח המסחר בניו-יורק במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בשוק האג"ח הממשלתי נרשמו גם היום ירידות חדות והאג"ח השקליות הארוכות ירדו בכ-0.8% עד 1.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.34 מיליארד שקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר אמש את שר האוצר יאיר לפיד מ"יש עתיד" ואת שרת המשפטים ציפי לבני מ"התנועה", וכינס מסיבת עיתונאים על מנת לנמק מדוע החליט לפזר את ממשלתו ולהקדים את הבחירות לכנסת. [להרחבה נוספת - לחצו כאן] . היום הצביעה הכנסת בעד הקדמת הבחירות ל-17 במארס 2015.

הבורסה לעת עתה מתעלמת מהקדמת הבחירות, וכלכלנים התייחסו אתמול להשפעה על שוק המניות. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, ציין כי "מניסיון העבר אפשר ללמוד שלרוב, במהלך חצי שנה אחרי הבחירות, שוק המניות עמד ברמה גבוהה יותר מאשר לפניהן". מנגד, איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות יצירות, הזכירה כי "שוקי המניות לא אוהבים אי ודאות, וזו עובדה. הם גם לא אוהבים מסים", הסבירה, "והנה קיבל הציבור אישור נוסף להחלטתו להסיט כספים משוק המניות המקומי לאלו שמעבר לים - כך שיש לצפות להמשך מגמה זו". [להרחבה נוספת - לחצו כאן]

הבנק המרכזי של ארה"ב קרוב לנטוש את התחזית שלו, לפיה הוא ישמור על הריביות ברמה אפסית למשך זמן ממושך. כך אמר אתמול סגן יו"ר הפד ונגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר בכנס של ה"וול סטריט ג'ונרל". פישר לא התייחס בדבריו למועד שבו הפד יחליט לשנות כיוון ולהעלות את הריביות או האם הוא יחליט לשנות את תחזית המדיניות כבר בפגישת הריבית הבאה בעוד כשבועיים.

רמי לוי ירדה

קבוצת ברונפמן חיסלה את החזקותיה בבנק דיסקונט . אמש הופצו המניות שנותרו לברונפמן בבנק, כ-4.5% בשווי של 80 מיליון דולר (כ-310 מיליון שקל). המניות הופצו במחיר של 6.12 שקל למניה, נמוך ב-2.8% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה.

מניית רמי לוי סגרה בירידה על רקע ההסכם להעלאת שכר המינימום.

בריינסוויי דיווחה הבוקר כי קיבלה אישור שיווק באירופה למערכת ה-Deep TMS שלה לטיפול בטרשת נפוצה, שבץ מוחי והפרעה טורדנית כפייתית.

כן פייט הודיעה כי השלימה גיוס בארה"ב באמצעות תשקיף המדף שלה בהיקף של כ-8 מיליון דולר ממשקעים מוסדיים אמריקאים. מבין המוסדיים, שתי קרנות אמריקאיות המתמחות בביוטכנולוגיה: Equitec Specialists ו-Emprey Asset Management, אשר השתתפו בהנפקה, הגיעו להחזקה של כ-8.2% כל אחת מהן מהון המניות המונפק של החברה והפכו לבעלי עניין.

בנק ההשקעות UBS פרסם היום סקירה על מניות הגז הישראליות בעקבות הנפילה במחירי הנפט והירידות החדות במחירי המניות בימים האחרונים. בשורה התחתונה, UBS שומר על המלצת "קנייה" למניות דלק קידוחים ואבנר, עם מחירי יעד של 21.9 שקל ו-4.08 שקל בהתאמה, מחיר יעד שגבוה בכ-20% משווי השוק של המניות בבורסה כיום (לעומת מחירי יעד של 23.8 שקל ו-4.27 שקל בסקירה הקודמת). למניית רציו מורידים ב-UBS את מחיר היעד מ-67 אג' ל-56 אג', מחיר הגבוה בכ-40% ממחירה בבורסה כיום.

גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI, ציין אתמול בשיחה עם "גלובס", ברקע ירידות השערים החדות במניות האנרגיה הישראליות אל מול קריסת מחיר הנפט, כי "המניות שקשורות למאגר 'תמר', ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים , הן קנייה טובה כעת. ההשפעה של מחירי הנפט עליהן בשוליים, ולכן יש תגובת יתר של המשקיעים והזדמנות לאסוף. ברציו רמת הסיכון גבוהה יותר כי מדובר בנכס אחד, 'לוויתן'. עם זאת, הירידות האחרונות הביאו את הנייר לערכים אטרקטיביים, אולם יש לזכור כי בטווח הקצר הנייר ייסחר בתנודתיות גבוהה".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]