תביעה: האישה גנבת זרע סדרתית, מתפרנסת רק ממזונות

גבר שחשד כי המאהבת שלו גנבה ממנו זרע הפעיל חוקר פרטי, ששלח עובדת מטעמו אשר התיידדה עם האם בגינה והצליחה להקליט אותה מתפארת בכך שהיא מתפרנסת מדמי מזונות משלושה אבות שונים

גירושין /  צילומים: גלובס tv
גירושין / צילומים: גלובס tv

תביעה יוצאת דופן נדונה באחרונה בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד. עו"ד אלינור ליבוביץ' ייצגה בה גבר נשוי ואב לילדים, אשר טען כי צעירה עמה ניהל רומן גנבה ממנו לכאורה זרע במירמה.

לאחר הפעלת חוקר פרטי, החליטה עו"ד ליבוביץ' להגיש נגד האישה תביעת נזיקין על סך של יותר מחצי מיליון שקל. העילה: גניבת זרע סדרתית.

גניבת זרע הינה מושג שהחוק והפסיקה בישראל לא מכירים בקיומו. בישראל, האב אחראי לתוצאות מעשיו ויחויב במזונות, גם אם יצליח להוכיח כי נפל קורבן למעשי מירמה של האישה, וגם אם יוכיח כי התנגד להבאת הילד לעולם.

עם זאת, לטענת עו"ד ליבוביץ', נסיבות המקרה הנ"ל מורכבות יותר מסכסוך רגיל בין שני הורים על גורלו של ילד לא רצוי. לטענתה, דוח של חוקר פרטי שהופעל על-ידי הגבר, וצורף לתביעה, חשף כי גם שני ילדיה הבוגרים של האישה נולדו בנסיבות דומות, לשני אבות שונים נוספים.

לפי התביעה שהגישה עו"ד ליבוביץ', חוקרת שדובבה את האם הצליחה להקליט אותה מתפארת כיצד היא חיה בנוחות על חשבון שלושה גברים, מהם התעברה בתרגילי הונאה שונים, בטרם מלאו לה 30 שנה.

לדברי עו"ד ליבוביץ', התובע והצעירה קיימו מערכת יחסים במשך כמה חודשים, במהלכה הגיעו להחלטה משותפת על התקנת התקן תוך-רחמי שימנע ממנה להיכנס להיריון. עם זאת, הגבר טוען כי האישה הסירה את ההתקן מבלי ליידע אותו.

לאחרונה התקיים דיון בתביעה, במהלכו הגיעו השניים לפשרה, על-פיה האם תקבל דמי מזונות הנמוכים בהרבה מדרישותיה המקוריות.

בתביעה על סך 551 אלף שקל שהגישה עו"ד ליבוביץ' בשם הגבר, נטען כי מיד בתחילת מערכת היחסים הבהיר הגבר לאישה כי הוא נשוי באושר ואב לילדים, וכי אין הוא מעוניין בקשר אלא למטרות מין בלבד. עם זאת, לאחר שהסירה את ההתקן, הודיעה האישה לגבר כי נכנסה להיריון, סירבה להפסיקו, ומיד לאחר הולדת בנם המשותף פנתה לבית המשפט לענייני משפחה בדרישה למזונות ולתשלומים נוספים.

בתגובה החליט כאמור הגבר לשכור חוקר פרטי, ששלח עובדת מטעמו, אם לפעוטה, אשר התיידדה עם האם בגינה והצליחה להקליט אותה מתפארת "בהישג" של התפרנסות מדמי מזונות משלושה אבות שונים.

בתביעתה טוענת עו"ד ליבוביץ': "מדובר בגנבת זרע סדרתית המנצלת את החוק בישראל בצורה צינית, כדי להתפרנס על חשבון גברים אמידים, חלקם נשואים, אותם היא מכירה במטרה אחת בלבד - להגדיל את הכנסתה החודשית".