פרשת ההתעללות בחוסים בנווה יעקב: מרבית התיקים נסגרו

הפרקליטות הצליחה לגבש תשתית ראייתית רק בנוגע לעבירות אלימות שבוצעו לכאורה ע"י 3 עובדים בדרג הזוטר ■ שאר התיקים נסגרו בהיעדר ראיות מספיקות

פרשת ההתעללות במוסד הפסיכיאטרי נווה יעקב: בגלי צה"ל דווח היום (ג') כי הפרקליטות הצליחה לגבש תשתית ראייתית רק בנוגע לעבירות אלימות שבוצעו לכאורה על-ידי 3 עובדים בדרג הזוטר, שזומנו לשימוע לפני הגשת כתב אישום. שאר התיק, שנגע לחשדות לאי-דיווח ולהזנחה של החוסים, נסגר ברובו בהיעדר ראיות מספיקות.

הפרשה נחשפה לפני כשנתיים, אז המשטרה פשטה על המוסד ועיכבה כ-74 עובדים בחשד להתעללות קשה בחוסים. לידי גלי צה"ל הגיעו אז מסמכים רבים שמעידים על הזנחה והיעדר פיקוח של שנים.

לפי אותם מסמכים - כבר ב-2007, 5 שנים לפני שהמוסד נסגר, התחילו להגיע למשרד תלונות רבות. ביקור-פתע שנערך במקום באותה שנה הוליד דוח חמור, שבו דווח על אירוע אלימות של אחד העובדים כלפי מטופל. בנוסף, נכללו בו גם תלונות על אשפוז כפוי וחריגות בתקנים.

במסמכים נכתב: "התרשמותנו הייתה קשה ביותר, בעיקר מהצפיפות הבלתי נסבלת. אנו מטילים ספק אם ניתן בתנאים אלה להעניק לדיירים טיפול מקצועי וראוי - תנאים אלה אינם אנושייים".