אזרחית או עברית?

הערוץ היחיד שחוגג את השנה האזרחית הוא דווקא ערוץ הקולנוע הישראלי

דווקא הקולנוע הישראלי יחגוג הערב, יום ד' מ-20:30, ערוץ yes קולנוע ישראלי

מי שמבקש לחגוג את הלילה האחרון של השנה האזרחית בבית מול הטלוויזיה, עלול להתאכזב: מעט מאוד משדרים מעניינים או חדשים מחכים לצופה השפוי שהחליט להימנע מהדוחק במקומות הבילוי ולהעביר את המסיבה לספה בסלון.

באופן כמעט ביזארי, הערוץ היחיד שחוגג את השנה האזרחית הוא דווקא ערוץ הסרטים בעברית... אמנם גם הוא לא משגר למערכה אלא תחמושת משומשת, אבל מי שנשאר הערב בבית, בינינו, ממילא מסתפק במוכר, לא?

הערב יתחיל ב 20:30 עם "מציצים", קלאסיקה ישראלית שהדבר היחיד שנוסף לה עם השנים (מלבד היכולת של רוב הצופים לדקלם את פס הקול בעל-פה) הוא שהיא נראית כאילו התרחשה בארץ אחרת. לא רק בזמן אחר, אלא גם במקום אחר.

ב 22:00 יעלו ויבואו צדיקי "ארץ נהדרת" עם "זוהי סדום": הביקורות קטלו, הציבור הצביע אמון ברגליים - והקומדיה המצליחה ידעה מאז כבר מספר שידורים בטלוויזיה, ועדיין - לטעמי היא מהנה מאוד. אמנם מדובר יותר ברצף מערכונים סביב אותו נושא - מאשר בסרט "אמיתי", אבל עדיין - זה מצחיק. בגזרת השחקנים מתעלים אסי כהן ועלמה זק על מרבית חבריהם המוכשרים, ומוטי קירשנבאום כאברהם אבינו, מצטער וודאי שהדיבר הישיר שיש לו עם אלוהים (קיציס) מוגבל רק לסרט הזה, אחרת היה יכול להציל לא רק את לוט, אשתו ובנותיו, אלא ערוץ שלם. שימו לב גם לממד הסאטירי הדי נוקב שבתפקיד שני המלאכים שמייצגים שני חיילים בצבא-כיבוש: אחד שרק מחפש סיבות להיכנס במקומיים וחברו "יפה הנפש" שחס עליהם.

יחתום את הערב "כידון" (23:30). לא אהבתי את חיצי הביקורת שננעצו בסרט הזה. נכון שההחלטה להעמיד את בר רפאלי כנערת פיתוי בחזית הקמפיין, מיקדה את תשומת-הלב בגימיק, אבל העלילה (שמבוססת לכאורה על מבצע החיסול של אל-מגחוך) סבירה עד מעניינת, המשחק לא רע - ובסך-הכול מדובר בסרט מתח אפקטיבי למדי - שלאחריו אפשר לבדוק אם ערוץ 10 עדיין משדר או פשוט ללכת לישון בפעם הראשונה בשנה חדשה ולחשוב שאין נאורים יותר מבחורינו הטובים: בעוד הנוהל בקרב מחסלים הוא להציע סיגריה לנדון למוות, ב"מוסד" (לפחות על-פי "כידון") שולחים אליו את בר רפאלי! ואחר-כך עוד מאשימים אותנו בפשעי מלחמה. לך תבין.