נעילה שלילית בבורסה; סלקום צנחה 7.7%, פרטנר 7%

פרטנר הודיעה על מבצע חדש של 012 - מניות הסלולר הגיבו בירידות חדות ■ הופסק משא ומתן על יצוא הגז מישראל לירדן ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-743 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה של תל אביב (א') ננעל בירידות שערים, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט ביום שישי. מחזור המסחר הסתכם בכ-743 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי במגמה מעורבת, לאחר שהמדדים קיזזו את מרבית הירידות. יום המסחר התאפיין ברובו בירידות שערים במדדים, לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת גם כן.

יו"ר הבנק המרכזי של גוש האירו, מריו דראגי, אמר כי אסור לבטל את האפשרות של גוש האירו יגלוש למצב דפלציוני. דראגי מעלה בכך את הסבירות כי ה-ECB יכריז בקרוב על תוכנית גדולה להקלה כמותית. בראיון לעיתון הגרמני Handelsblatt אמר דראגי כי "הסיכון שלא נצליח לעמוד במשימה של שמירה על יציבות מחירים הוא גבוה לעומת המצב לפני 6 חודשים". "אנחנו בודקים את הנתונים ונחליט על גודלה של התוכנית, עוצמתה ומשך הזמן שבו היא תופעל בקרוב, במידה וזה יתברר כצורך. יש אחידות דעים בקרב ראשי ה-ECB לגבי נחיצותה של הפעולה", אמר דראגי. מרבית הכלכלנים בגוש האירו מעריכים כי האינפלציה בגוש תהפוך השנה לשלילית וחלקם מזהירים מגלישה לסחרור דפלציוני, מה שיקשה עוד יותר על חזרה לצמיחה ואישוש הכלכלה.

כלכלני בנק לאומי ממליצים בסקירתם השבועית על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור באפיק אינה נמוכה. "מומלץ משקל יתר למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל".

הופסק המו"מ על יצוא גז מישראל לירדן

משא ומתן על יצוא הגז מישראל לירדן הופסק. כך אמר יו"ר ועדת האנרגיה בפרלמנט הירדני, ג'מאל קמווה, לעיתון הירדני א-רד. לטענת היו"ר, עד שלא תתבהר התמונה בישראל, לא תתבצע שום עסקה. דבריו של קמווה מגיעים לאחר שלפני כשבועיים הורה הממונה על ההגבלים העסקיים בישראל פרופ' דיויד גילה לפרק את מונופול הגז של דלק ונובל אנרג'י ששותפות במאגר "לוויתן". נציין את קבוצת דלק , אבנר , דלק קידוחים ורציו .

חברת פרטנר הגיבה הבוקר לתוכניות האגרסיביות של השבוע האחרון בשוק הסלולר, והיום מודיעה על מבצע מוגבל בזמן של חברת 012 מובייל (מותג הדיסקאונט של חברת הבת שלה 012 סמייל), לפיו תעניק שיחות והודעות sms ללא הגבלה, נפח גלישה של 3 ג'יגה ו- 500 דקות שיחה לחו"ל ב-39 שקל בלבד. סלקום הגיבה בירידה חדה.

בסוף השבוע הקדישה סוכנות בלומברג כתבה שלמה לחברת השבבים הישראלית טאואר . הכותרת: "טאואר בדרך להמשך הראלי ב-2015 אחרי זינוק של 128%".

אלביט מערכות הודיעה היום כי קבלה ממשרד הביטחון חוזה בהיקף של כ-90 מיליון דולר לביצוע תחזוקה למערכות האוויוניקה של מערך מטוסי ה- F16 של חיל האוויר הישראלי. במסגרת החוזה, שיתפרס על פני אחת עשרה שנים, תקים אלביט מערכות מרכז תחזוקה חדשני ארצי, עבור כלל בסיסי וטייסות חיל האוויר.

שני הבנקים הגדולים פועלים ולאומי יצטרכו לקבל אישור מיוחד מהממונה על ההגבלים העסקיים בכל פעם שירצו להעניק אשראי במסגרת קונסורציום לווים משותף. הממונה על ההגבלים העסקים פרופ' דיויד גילה שלח בשבוע שעבר מכתב לבנקים המודיע זאת.

מניות פריגו , פלוריסטם , פרוטליקס , פריון, קומפיוג'ן וכיל עולות על רקע פערים חיוביים מול וול סטריט. מנגד, טבע יורדת עקב פער שלילי של כ-0.7%.