WebyClip מגייס 4.2 מ' ד' כדי למכור באינטרנט ע"י וידיאו

חברת הסטארט-אפ הישראלית שמפתחת טכנולוגיה להתאמת סרטוני וידיאו למוצרים תשתמש בכסף להגדלת מערך הפיתוח וכן של מערך המכירות

יעל ארד אריאל שמש ואביתר בן שטרית / צילום:  איל יצהר
יעל ארד אריאל שמש ואביתר בן שטרית / צילום: איל יצהר

חברת הסטארט-אפ הישראלית WebyClip, שמפתחת טכנולוגיה להתאמת סרטוני וידיאו למוצרים, גייסה 4.2 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים - קרנות מגמה, ורטקס ועמית גילון. כך מסתכם סך הגיוס של החברה ב-5 מיליון דולר. בסבב הגיוס הקודם והראשון השקיעה גם Maverick Ventures של ירון קרני.

בחברה מציינים כי הגיוס ישמש להגדלת מערך הפיתוח של החברה וכן של מערך המכירות. אריאל שמש, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אמר בעקבות הגיוס כי "הטמעה אוטומטית של וידיאו המסייעת לרוכש לקבל את החלטת הקנייה הנכונה ביותר עבורו תהפוך בשנים הקרובות לסטנדרט בתעשיית המסחר האלקטרוני. אנחנו שמחים שקבוצת משקיעים כה מכובדת מאמינה בנו ומשוכנעים כי יחד נוסיף להיות החברה המובילה בתחום בעולם".

חברת WebyClip הוקמה ב-2013 על-ידי יוצאי חברת Verint - אריאל שמש, אלכס קולטון ואביתר בן שטרית - והטכנולוגיה שפיתחה יודעת לזהות סרט רלבנטי שעשוי לגרום למשתמש לבצע פעולה בקונטקסט מסוים. כרגע, הטכנולוגיה ממוקדת בעולם המסחר המקוון. בראיון שהעניק שמש לפני כחצי שנה ל"גלובס" הוא הסביר כי "הטכנולוגיה שלנו יודעת לחפש סרטונים רלבנטיים וללא זכויות יוצרים ברחבי הרשת - יו-טיוב, dailymotion, אינסטגרם ועוד - ולהתאים אותם למוצר באתר הסחר".

שמש הוסיף ואמר כי "אנחנו לא רק בודקים את הכותרת והתיאור המילולי של הסרטון אלא יש לנו אנליזה ואלגוריתמים שמזהים את ההקשר של הסרטון למוצר ויודעים גם לזהות שלא מדובר באותו סרטון בשם אחר". לדבריו, "מבחינת הסוחרים זה לא משנה אם יש ביקורת שהיא גם שלילית על המוצר, כי זה מוסיף לאותנטיות של הביקורת".

מלבד התאמת סרטון למוצר, החברה יודעת גם לזהות איזה מבין סרטוני הווידיאו שזמינים ברשת יגרום ליחס ההמרה הגבוה ביותר ויביא ליותר מכירות מתוך כלל הגולשים באתר. "אנחנו יודעים להציע כמה סרטונים לקהלים שונים אודות אותו מוצר, ולזהות איזה מבין הסרטונים גורם ליותר רכישות של המוצר", מסביר שמש.

בשנה שעברה היא צירפה לשורותיה את הג'ודוקא האולימפית שלעבר ואשת העסקים יעל ארד בתור סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי וחשוב מכך - חתמה על שיתוף פעולה עם ענקית הקמעונאות המקוונת eBay.

לדברי שמש, "איביי הטמיעה את הטכנולוגיה ומציעה אותה למוכרים שלה, כך שבמקום להציג רק תמונה של המוצר, יהיו גם סרטוני וידיאו שיעודדו מכירה". במקביל, מריצה החברה פיילוט מול חמישה מהקמעונאים המובילים בעולם.