נעילה מעורבת בבורסה בת"א; חברה לישראל קפצה 6%

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מחירי הנפט התייצבו היום לאחר שצנחו אמש יותר מ-4% ל-47.93 דולר לחבית - שפל של 6 שנים ■ מניות הסלולר המשיכו לעמוד במוקד

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בנטייה לעליות שערים בהתאם למגמה בבורסות אירופה ובוול סטריט ובעוד מחירי הנפט התייצבו היום לאחר שאתמול צנחו מתחת ל-50 דולר לחבית. מניות האנרגיה והסלולר עדיין עמדו במוקד ורשמו ירידות חדות.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בירידות בשיעור מירבי של 1.2% ביום השני ברציפות ברקע לצניחת מחירי הנפט לשפל של כ-6 שנים. באסיה הבוקר הבורסות נטו לעליות בהובלת בורסת הונג קונג וגם באירופה המדדים עולים. הירידה החדה במחירי הנפט מעלה את החששות מפני האטה בכלכלה העולמית והמשקיעים עוברים להשקיע ב"נכסי מקלט".

בישראל ממשיכים להתנהל לפי מדיניות תקציבית מרסנת ובאוצר לא מוכנים להרחיב את תקציב המדינה הזמני, וזאת למרות שהיקף תשלומי החובות של מדינת ישראל ב-2015 יהיה נמוך ב-28 מיליארד שקל לעומת 2014 ולמרות שאנחנו כיום בתקופה של אינפלציה אפסית ויציאת המשק מהאטה.

באוצר מסבירים כי הם מחויבים על פי חוק שלא להגדיל את ההוצאה התקציבית עד לאישור תקציב חדש - שלא יהיה עד אחרי הבחירות ככל הנראה. עם זאת, בנק ישראל סבור כי אין מניעה להגדיל את הוצאות הממשלה לאור תשלומי החוב המופחתים. (לסיפור המלא)

■ ד"ר זאב רותם: זה הזמן לגבש תוכנית כלכלית ולהגישה לממשלה הבאה

טבע הודיעה על קבלת אישור FDA ועל השקת גרסה גנרית לטבליות (Valsartan) Diovan) בארה"ב. תרופת המקור לטיפול ביתר לחץ דם משווקת ע"י חברת נוברטיס ונכון לאוקטובר 2014 היו לה מכירות שנתיות של כ-1.8 מיליארד דולר בארה"ב.

מניות נוספות שבלטו היום הן מניות הגז שהמשיכו להגיב לצניחת מחירי הנפט, ובינהן קבוצת דלק , אבנר , דלק קידוחים ורציו . המניות האלה נסחרו גם על רקע הדיווחים כי עסקת יצוא הגז לירדן עדיין על הפרק.

גם מניות התקשורת - פרטנר , בזק וסלקום - המשיכו לבלוט על רקע מלחמות המחירים בתחום הסלולר. בכירים בשוק חוששים מלקוחות עסקיים גדולים שירצו לפתוח חוזים, ובחדרי חדרים אף מדברים על תרחיש קודר בו חברות לא יעמדו בהחזרי החובות שלהן. (לסיפור המלא)

המניות הדואליות שחזרו מוול סטריט עם פערים שלילים בולטים הן מזור רובוטיקה (3.44%-), ופרוטליקס (3.7%-).