השבוע בוול סטריט: מבול של דוחות, פגישת הפד והדרמה ביוון

עונת הדוחות: מיקרוסופט תפרסם תוצאותיה ביום שני, אפל ביום שלישי, פייסבוק ביום רביעי וגוגל ביום חמישי ■ דרמה באירופה: ביום שני יתבהרו תוצאות הבחירות ביוון ■ ביום רביעי: הפד יפרסם את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית

המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס

תשומת הלב של המשקיעים תהיה מופנת השבוע למספר אירועים מרכזיים שעשויים לטלטל את השווקים. בארה"ב, מספר חברות ענק ובראשן אפל, מיקרוסופט וגוגל יפרסמו את תוצאותיהן לרבעון הרביעי של 2014 ולשנה כולה. במקביל, יתפרסמו מספר נתוני מאקרו מהותיים לצד הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד. ביוון יתבהרו מחר (ב') תוצאות הבחירות, שמאיימות לטלטל את השווקים.

ביום שישי ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט במגמה מעורבת כאשר בסיכום שבועי המדדים סיימו בירוק. מדד ה-S&P 500 טיפס בשבוע החולף ב-1.6%, הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.9% ואילו הנאסד"ק עלה ב-2.7%.

הסוחרים מנסים להבין כיצד יגיבו השווקים מחר ברקע פרסום תוצאות הבחירות ביוון. הבחירות ביוון יסתיימו היום ב-19:00 ותוצאות ראשוניות של המדגמים יפורסם ב-21:30. בשווקים נרשמת דריכות על רקע הציפיות לניצחונה של מפלגת "סיריזה" השואפת לשים סוף לתוכנית הצנע, גם במחיר של פרישה מגוש האירו.

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2014 נמצאת בעיצומה והשבוע חברות הטכנולוגיה הגדולות יפרסמו את תוצאותיהן. ביום שני מיקרוסופט תפרסם דוחות ולפי התחזיות היא תרשום רווח נקי של 71 סנט למניה על הכנסות של 26.3 מיליארד דולר. טקסס אינסטרומנטס צפויה לדווח על רווח נקי של 69 סנט למניה על הכנסות של 3.27 מיליארד דולר.

ביום שלישי, אפל תדווח לאחר נעילת המסחר ולפי התחזיות בשוק תרשום עלייה ברווח הנקי ל-2.59 דולרים למניה על הכנסות של 67.31 מיליארד דולר. יאהו צפויה לדווח על רווח נקי של 29 סנט למניה על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר. במקביל, לפי צפי האנליסטים רווחי ענקית התרופות פייזר צפויים להסתכם בכ-53 סנט למניה וההכנסות ב-12.92 מיליארד דולר.

פייסבוק תפרסם את תוצאותיה ביום רביעי ולפי ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק היא צפויה לרשום רווח נקי של 48 סנט על הכנסות של 3.78 מיליארד דולר. גוגל , תפרסם את הדוחות ביום חמישי וצפויה לרשום רווח נקי של 7.11 דולרים למניה על הכנסות של 14.76 מיליארד דולר.

ביום רביעי חברי ועדת השוק הפתוח של הפד יסיימו פגישה בת יומיים ויפרסמו את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. אומנם הסוחרים לא מצפים לשינויים כלשהם במדיניות, אך יהיה מעניין לראות כיצד בכירי הפד יגיבו לטלטלות בגוש האירו, במרכזם הבחירות ביוון, ביטול הרצפה לפרנק השווייצרי ותוכנית אגרסיבית להקלה כמותית עליה הכריז ה-ECB ביום חמישי.