עובדי מלון הנסיכה באילת זומנו לשימוע לפני פיטורים

הסיבה: ישרוטל, המנהלת את המלון מאז 2011, מסיימת בסוף מארס את חוזה הניהול, בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים ■ רשת טמרס, בבעלות פויו זבלדוביץ', מתמודדת על ניהול מלון הנסיכה במקום ישרוטל

רשת מלונות ישרוטל החלה לזמן עובדים במלון הנסיכה באילת לשימוע לפני פיטורים. במלון מועסקים 400 עובדים.

הסיבה: ישרוטל, המנהלת את המלון מאז שנת 2011, מסיימת בסוף חודש מארס השנה את חוזה הניהול, בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים משנת 2011 לאסור עליה את הניהול בשל פגיעה בתחרות באילת.

ל"גלובס" נודע כי רשת מלונות טמרס, בבעלותו של פויו זבלדוביץ', מתמודדת בימים אלה על ניהול מלון הנסיכה במקומה של ישרוטל. רשת טמרס - המונה 4 בתי-מלון: דניאל בהרצליה ובים המלח ו-ווסט בתל-אביב ובאשדוד - לא מחזיקה/מנהלת מלון בעיר הנופש הדרומית.

עוד נודע כי גם רשת מלונות רימונים בבעלות הכשרת היישוב הביעה עניין בניהול המלון, אך המגעים בין הצדדים לא הבשילו. "היו מגעים, אך לא הגענו להסכמות בנושאים מהותיים, ולכן המגעים הוקפאו בשלב זה. ידוע לנו על המגעים עם טמרס", אמר ל"גלובס" ערן קויאטק, מנכ"ל רשת רימונים.

בחודש מאי 2011 הודיעה ישרוטל כי מלון הנסיכה באילת עבר לניהולה ויהיה המלון התשיעי שלה באילת, מתוך 17 מלונות שמונה הרשת. ישרוטל אף הודיעה כי תשקיע מיליוני שקלים בשיפוץ ובשדרוג הנכס במשותף עם בעלי הנכס, חברת לקסן ישראל.

אלא שבחודש מאי 2012 הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, הודיע כי הוא מתנגד למיזוג בין ישרוטל והנסיכה, בטענה כי "המיזוג מגדיל הן את נתח השוק של ישרוטל והן את נתח השוק המצרפי של ישרוטל ופתאל ביחס לבתי-מלון הנמצאים בדירוג גבוה באזור אילת. גידול זה בנתחי השוק מעלה חשש לפגיעה משמעותית בתחרות".

יאיר שבו, מזכיר רשת ישרוטל, אמר הבוקר (ב') ל"גלובס" כי "אין זה סוד שישרוטל התנגדה לעמדת הממונה וניסתה לשנות את דעתו, אך הדבר לא הסתייע, ולצערנו, 3.5 שנים אחרי שנכנסו למלון - אנחנו נאלצים לעזוב".

עוד לדבריו, "אף אחד לא טרח לבדוק אם אכן הנוכחות של ישרוטל בנסיכה אכן פגעה בתחרות בעיר, ובוודאי שלא הייתה פגיעה".

באשר ל-400 עובדי ישרוטל במלון הנסיכה, לדברי שבו, מרביתם יפוטרו, ורק חלקם הקטן ייקלט ביתר (8) מלונות הרשת בעיר הנופש הדרומית.

לדבריו, "זה מאוד עצוב ומצער שכל-כך הרבה אנשים טובים ילכו הביתה. אמרנו את זה בשעתו גם בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת שדנה בנושא".

מרשת טמרס לא נמסרה תגובה.