איכות השלטון: לחשוף את הסכם ניגוד העניינים של ניר חפץ

"ביד אחת חפץ מחזיק באמצעות משרדו בקשרים עסקיים עם גורם פרטי (אורט) שנתון לחסדיו של יו"ר המל"ג - וביד השנייה מחזיק בקשרים עסקיים עם יו"ר המל"ג (נתניהו)"

ניר חפץ / צילום: יהודה שגב
ניר חפץ / צילום: יהודה שגב

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (ד') למשרד המשפטים בדרישה לבחון את הסדר ניגוד העניינים של יועץ ראש הממשלה, ניר חפץ, המשמש במקביל כיועץ לגופים שונים במגזר הפרטי. בנוסף מבקשת התנועה מחפץ לחשוף את הסכם ההתקשרות בעבור שירותי הדוברות שהוא מעניק לאשת ראש הממשלה.

חפץ, המועסק כמנהל קמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד בכלל ושל ראש הממשלה ורעייתו בפרט, הוא בעלים של משרד יחסי ציבור, המספק שירותים לגורמים שלראש הממשלה, שמכהן בימים אלה כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, הכוח והסמכות להשפיע עליהם ישירות. בין היתר מדובר במכללת אורט הרמלין, העומדת בפני סגירה ונאבקת כנגד הגורל שנחרץ עליה, וזאת בין היתר באמצעות משרד "חפץ תקשורת".

"כך, ביד אחת מר חפץ (באמצעות משרדו) מחזיק בקשרים עסקיים עם גורם פרטי, שנתון לחסדיו של יו"ר המל"ג - וביד השנייה מחזיק בקשרים עסקיים עם יו"ר המל"ג. החשש לניגוד עניינים זועק לשמיים, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום", כותבים בתנועה לאיכות השלטון. "בנסיבות דנן עולה כי קיימים לכאורה מספר פגמים, המחייבים את התערבות היועץ המשפטי לממשלה, או למצער פיקוח הדוק מכיוונו".

בתנועה לאיכות השלטון מזכירים את הפרסום ב"גלובס" במסגרתו טען חפץ כי אחד החוזים עליהם הוא חתום, בעניין דברור רעיית ראש הממשלה, אושר על-ידי המדינה.

"נוכח כל האמור, אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את ההסדר האמור, וככל שיהיה בכך צורך, להגביל את יכולת המל"ג לחזור בה מהחלטתה באשר למכללת אורט הרמלין בתקופת הבחירות", נכתב בבקשת התנועה. "כן נבקש לדעת האם מר חפץ התקשר בהסכם זה או אחר עם המדינה, והאם המדינה אכן אישרה את החוזה בעניין דברור רעיית ראש הממשלה? ככל שאכן קיים הסכם ו/או אישור כאמור, נבקש כי יועבר לידינו העתק מהם".