ראש מערכת החדשות לשעבר בוואלה מונה למנכ"ל Pheed

אבירם אלעד יעבוד על מודל שישלב חומרים עיתונאיים ותוכן גולשים

אבירם אלעד, ראש מערכת החדשות בוואלה ב-4 השנים האחרונות, מונה לאחרונה למנכ"ל חברת הסטארט-אפ הישראלית Pheed, שמנסה להמציא מחדש את עולם העיתונות מהזווית הטכנולוגית והאינטרנטית.

אלעד, 36, עזב באוגוסט אשתקד את וואלה לאחר ששימש שם במשך 4 שנים כראש מערכת החדשות וכסגן עורך האתר והוביל את השינוי המהותי שעבר על וואלה כשהוא הופך לאתר חדשות מוביל. קודם לכן שימש במשך שנתיים כראש מערכת החדשות בעיתון "הארץ", כמנהל לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 קשת וכעורך ורכז כתבים באתר nrg.

חברת Pheed הוקמה בסוף 2012 על-ידי עודד קובו, בנו של איש העסקים בבו קובו, כרשת חברתית קטנה שאיגדה סביבה כ-5 מיליון משתמשים. בתחילת דרכה היא זכתה לבאזז מיוחד, כשסלבריטאים דוגמת פריס הילטון ומיילי סיירוס אימצו אותה לחיקה, והיו מי שכינו אותה בתור טוויטר הבאה.

אולם מאז דעך קרנה בקרב המשתמשים, עד שלבסוף נמכרה ב-20-40 מיליון דולר בספטמבר אשתקד לחברת Mobli של היזם והמשקיע משה חוגג, שבעצמה מפעילה אפליקציית רשת חברתית. במעמד הרכישה הודיע חוגג כי בכוונת Mobli להשקיע 10 מיליון דולר נוספים כדי לעצב מחדש את Pheed.

השקה בחודש מאי

כחודש לאחר הרכישה הצטרף אלעד ל-Pheed בתור מנכ"ל, כשהכיוון היה ברור - להכניס חדשנות לתוך עולם העיתונות.

בשבוע שעבר אמר משה חוגג, מייסד ומנכ"ל Mobli, כי חברת Pheed הולכת לעבור שינוי מהותי מאפליקציית רשת חברתית לעולם העיתונות, אך סירב למסור פרטים נוספים. גם אלעד עצמו לא התייחס בהרחבה לתחום שעליו עובדת Pheed.

ל"גלובס" נודע כי הרעיון הוא לייצר מערך ייצור תוכן שמחציתו מבוסס על תוכן עיתונאי ומחציתו על תוכן גולשים. לצד זאת, בחברה מתכוונים להציג חדשנות גם במודל של יצירת הכנסות מתוכן (מוניטיזציה), שכיום מהווה את אחד האתגרים הגדולים עבור גופי ואתרי תוכן בישראל וברחבי העולם. המוצר צפוי להיות מושק בחודש מאי השנה.