מכונת ייצור הכסף ע"ש ניימאר

הכוכב הברזילאי שדרג העונה משמעותית את המספרים שלו על המגרש במדי ברצלונה - וגם מחוצה לו: 12 ספונסרים שונים מכניסים לו כ-14 מיליון אירו בשנה

ניימאר / צלם: רויטרס
ניימאר / צלם: רויטרס

ניימאר, חלוצה בן ה-23 של ברצלונה, ממשיך להיות מכונה לייצור כסף: אחרי שהברזילאי חתם לפני מספר חודשים על הסכם חסות נוסף שאותו צירף לפורטפוליו שלו - עם מותג המשקפיים האיטלקי פוליס - הכנסותיו השנתיות ממפרסמים וספונסרים כבר עומדות על 14 מיליון אירו. כך מפרסם מגזין "פורבס".

לפני כשנה וחצי, אז הצטרף למועדון הפאר הספרדי בהעברה שגרמה לברצלונה להסתבך עם רשויות המס - הכנסותיו מאפיק זה נאמדו בין 10 ל-11 מיליון אירו.

לכך יש להוסיף את שכרו השנתי, שמוערך ב-8.8 מיליון אירו. מלבד ליונל מסי הארגנטיני, הוא למעשה השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בברצלונה.

יתר הספונסרים הנוכחיים של ניימאר הם ענקית הלבשת וציוד הספורט האמריקאית נייקי, הבנק הספרדי סנטאנדר, פירמת משקאות האנרגיה האוסטרית רד-בול, תאגיד האלקטרוניקה היפני פנסוניק, חברת מוצרי הצריכה הבריטית-הולנדית יוניליוור, יצרנית הרכבים הגרמנית פולקסוואגן, Heliar (מצברים), Guarana Antarctica (משקאות קלים), Lupo (הלבשה תחתונה), Claro (שירותי Wirless) ו-Tenys Pé Baruel (דאודורנטים). בסך הכל הוא מחזיק נכון להיום ב-12 ספונסרים.

מבחינה מקצועית, רושם ניימאר ב-2014/15 את העונה הגדולה בקריירה שלו. ב-26 הופעות העונה בבארסה בכל המפעלים כבש 22 שערים ובישל עוד 7 נוספים. זאת כשנותרו ארבעה חודשים לתום העונה. כהשוואה, בכל עונת 2013/14 תרם ניימאר לקבוצה הקטאלונית 15 גולים ו-15 בישולים ב-41 הופעות.