רווח מהיר של כ-2% למזמינים במכרז המוסדי של קבוצת דלק

האג"ח מסדרה ל"א של קבוצת דלק החלו להיסחר היום בבורסה בת"א וריכזו מחזורי ענק של כ-220 מיליון שקל ■ אלו שרכשו את האג"ח במכרז המוקדם, וזכו בשל כך לעמלת התחייבות מוקדמת של 0.8%, הרוויחו אם מכרו את האג"ח היום

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

מי שהחרים את הנפקת האג"ח של יצחק תשובה הפסיד. איגרות החוב מסדרה ל"א של קבוצת דלק , שהונפקו ביום חמישי שעבר, החלו להיסחר היום לראשונה בבורסה בת"א וריכזו מחזורי ענק של כ-220 מיליון שקל - כאשר גודל הסדרה כולה עומד על 800 מיליון שקל ע"נ.

האג"ח, שהונפקו לפי מחיר של 100 אגורות ליחידה, נסחרו היום במחיר של 101.5 אגורות בזכות ביקושים גבוהים שנרשמו לסדרה. כך שאלו שרכשו את האג"ח במכרז המוקדם, וזכו בשל כך לעמלת התחייבות מוקדמת של 0.8%, רשמו לעצמם רווח מהיר של יותר מ-2% אם מכרו את האג"ח היום.

קבוצת דלק השלימה ביום חמישי את שלב המכרז הציבורי בהנפקת סדרה ל"א, בעלת מח"מ של 7 שנים, שנושאת ריבית של 4.3%. יום קודם התקיים המכרז המוקדם למשקיעים מסווגים, בו בלטו בהיעדרם רבים מקרב הגופים המוסדיים. אלה בחרו לעשות כן כתגובה לכך שבעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, הוביל לפני כשנתיים וחצי את דלק נדל"ן, גם היא בשליטתו, להסדר חוב שכלל תספורת ענק של 65% (כ-1.4 מיליארד שקל) על החוב לנושים.

למעשה, במכרז המוקדם רכשו הגופים המוסדיים (גופי חיסכון ארוך טווח וקרנות נאמנות) אג"ח בכ-55 מיליון שקל ערך נקוב בלבד - שהיוו 8% בלבד מהשלב המוקדם וכ-7% מסך ההנפקה כולה. את רוב הביקושים במכרז המוקדם, בהיקף של 1.1 מיליארד שקל, הזרימו שחקני נוסטרו ומשקיעים פרטים.

בעקבות המחזור הגבוה והביקושים הערים שנרשמו היום העריכו גורמים בשוק כי לפחות חלק מהרוכשים היו גופים מוסדיים שאומנם העדיפו שלא לתת יד להצלחת ההנפקה, אולם משזו יצאה לפועל בחרו לרכוש את האג"ח בשוק המשני. בכל מקרה, מחזיקים הגופים המוסדיים אג"ח נוספות של קבוצת דלק מסדרות אחרות שהונפקו על ידי בעבר.