צ'מפיון מוטורס: שני משרדים קטנים יחליפו את אדלר-חומסקי

משרד הפרסום של גדעון עמיחי יטפל בתקציב פולקסווגן, פרסום מנצ' יטפל בתקציב סיאט, ואת תקציב סקודה יקבל פרסום אברהם

יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס עורכת רה-ארגון במערך הפרסום שלה, כשהיא בוחרת להמר על פרידה ממשרד גדול לטובת משרדי פרסום קטנים המנוהלים על-ידי "מותגים אנושיים": ל"גלובס" נודע כי מותגי את מקומו של אדלר-חומסקי במערך הפרסום של החברה יתפסו שני משרדי פרסום קטנים: משרד הפרסום של הפרסומאי הוותיק גדעון עמיחי, שהכריז אך לפני ימים ספורים על פתיחתו של הסניף הישראלי של המשרד שהוא הקים בניו-יורק; ומשרד הפרסום מנצ', שאחד מבעליו הוא איש הקריאייטיב יניב מילינרסקי.

המשרד של עמיחי יטפל בתקציב הפרסום של המותג פולקסווגן, ואילו מנצ' יקבלו לטיפולם את המותג הקטן של החברה - סיאט.

מי שעוד ירוויח מהפרידה מאדלר-חומסקי יהיה פרסום אברהם, שיקבל לידיו את המותג סקודה - זאת בנוסף למותג אאודי בו הוא מטפל כיום. בכך יהפוך פרסום אברהם למשרד הפרסום הגדול של החברה.

פרסום גדעון עמיחי
 פרסום גדעון עמיחי

עד עתה היה אדלר-חומסקי המשרד הגדול של החברה. למרות מערכת היחסים הארוכה עם החברה החלו להישמע כבר בעבר קולות צורמים. עדות ברורה לאי-הנוחות במערכת היחסים הייתה צירופו של גדעון עמיחי, הנחשב למי שהמנכ"ל הנכנס דני אורנשטיין מעריך מאוד באופן מקצועי, ליועץ בחברה.

מאז פרש ממשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, עמיחי מבלה את עיקר זמנו בניו-יורק. במהלך הזמן הזה הוא עסק בעיקר בכתיבת ספרים, מתן הרצאות והקמת משרד הקריאייטיב No, No, No, No, No, Yes. בחודשים האחרונים החל עמיחי לבלות זמן רב יותר בישראל ולשמש יועץ אסטרטגי למספר חברות. נראה כי עתה הוא מעמיק פעילות זאת, שכן לפני ימים ספורים הוא הודיע רשמית על פתיחת סניף של No, No, No, No, No, Yes גם בארץ.

אדלר-חומסקי שימש כמשרד הפרסום של צ'מפיון מוטורס כמעט עשור. הוא הצטרף למערך הפרסום של החברה ב-2005. באותה תקופה גם הצטרף אליו משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. אדלר קיבל לטיפולו את המותגים סיאט, סקודה ואאודי; ופוגל קיבל את תקציב פולקסווגן. אדלר-חומסקי רצו לטפל במלוא התקציב ועשו עם השנים לא מעט ניסיונות כדי לזכות בו, אך בחברה לא נטו למהלך שישים את כל המותגים במשרד אחד.

בשנים שחלפו נחלש פוגל-אוגילבי, ובצ'מפיון בחנו לאורך זמן מספר אלטרנטיבות של משרדים שיחליפו אותו בטיפול במותג פולקסווגן. תקציבי רכב נחשבים לתקציבי פרסום אסטרטגיים ואטרקטיביים, אך המבחר שעמד בפני צ'מפיון מוטורס היה מצומצם יחסית. רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר טיפלו אז בתקציב רכב, ומבין משרדי העשירייה הראשונה היחידים באותה עת שהיו ללא תקציב רכב היו ראובני-פרידן וגיתם BBDO.

בסופו של דבר לא רק שמלוא התקציב הועבר לאדלר-חומסקי, אלא שאף ניתן להם אישור לטפל במסגרת הקבוצה בתקציב המתחרה של סובארו.

כשהחלה החברה לבחון משרד פרסום נוסף, התברר כי מצבה אפילו מסובך יותר מבעבר: ראובני וגיתם כבר היו תפוסים לאחר שקיבלו בינתיים תקציבי רכב. בסופו של דבר הוחלט להעביר את התקציב למשרד הפרסום אברהם, שאמנם החזיק אז במותג רכב אחר, אבל העדיף לוותר עליו. עתה כאמור מעמיק המשרד את אחיזתו במערך הפרסום של החברה אף יותר ומקבל לידיו את תקציב סקודה.