מנהל הפועל פ"ת לשעבר הורשע במעשים מגונים בקטינים

בנוסף הורשע עופר צברי, במסגרת הסדר טיעון, גם במעשי סדום בקטינים, התרת נהיגה לקטין ללא רישיון, קבלת מעשה זנות מקטין, בריחה ממשמורת חוקית, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונהיגה פזיזה ורשלנית

עופר צברי / צלם: רוני שיצר
עופר צברי / צלם: רוני שיצר

מנהל מועדון הכדורגל של הפועל פתח-תקווה לשעבר, עופר צברי (54), הורשע על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרת הסדר טיעון, במעשים מגונים ומעשי סדום בקטינים ממחלקות הנוער של הקבוצה, אותם הכיר במסגרת עבודתו.

מהפרקליטות נמסר כי לצברי ניתן ההסדר על מנת "לחסוך מהמתלוננים הקטינים את מעמד מתן העדות בבית המשפט".

ההסדר אינו כולל הסכמה להיקף העונש שיקבל צברי. הטיעונים לעונש יישמעו ב-1 ביולי, כאשר הפרקליטות תדרוש עונש מאסר ממושך.

עוד נמסר מהפרקליטות כי "לאור מעמדו בעולם הכדורגל, בו שאפו הקטינים להשתלב, ביסס הנאשם, בדרכים שונות, את תלותם בו, לרבות דרך ניהול התכתבויות עימם, באינטנסיביות, באמצעות יישום הוואטסאפ, אשר בחלקן נשאו אופי מיני או אינטימי. במועדים שונים ובהזדמנויות שונות הנאשם ביצע בקטינים עבירות מין, בהסכמתם, שהושגה תוך ניצול יחסי התלות של הקטינים בו".

במסגרת הפרשה הורשע צברי גם בהתרת נהיגה לקטין ללא רישיון (אחד מהקטינים בהם ביצע אחר-כך את העבירות), בקבלת מעשה זנות מקטין וגם בבריחה ממשמורת חוקית, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונהיגה פזיזה ורשלנית (לאחר שנמלט באמצעות רכבו משוטרים שתפסו אותו "על חם" במכונית עם אחד הקטינים).

כתב האישום מגולל שורה של מעשים קשים אותם ביצע צברי. אחד מהם: "ביום 5/5/14, ערב יום העצמאות, אמר הנאשם לקטין לבוא למחסן המכבסה (צברי עבד באותה עת כאחראי מחסן הכביסה בבית החולים השרון בפתח-תקווה). בהגיע הקטין למחסן, עשה בו הנאשם מעשה מגונה בהסכמה שהושגה תוך ניצול יחסי תלות, נגע בו באזור החזה, מעל החולצה ומתחתיה, לצורך סיפוק וגירוי מיני, וכן הוריד את חולצתו של הקטין. הנאשם אמר לקטין שלא ידאג, ואז עשה בו הנאשם מעשה מגונה, הוריד את מכנסיו של הקטין עד לנעליו, נגע באיבר מינו של הקטין, ליקק את גופו ואת איבר מינו לצורך סיפוק וגירוי מיני. כמו כן, ביצע הנאשם בקטין מעשה סדום, הנאשם הכניס לפיו את איבר מינו של הקטין, עד שהקטין הגיע לפורקן".

לאחר המתואר לעיל, אמר הנאשם לקטין לשבת מול המחשב במשרדו והורה לו לצפות בסרט פורנוגרפי, עת הלך לשטוף את פיו בכיור. הקטין הרכין את ראשו, וכשהנאשם שב אליו, עשה עצמו כאילו הוא צופה בסרט, ואז אמר לו הנאשם: 'יאללה בוא נלך הביתה'. לאחר המתואר לעיל, הנאשם לקח את הקטין לביתו ושילם לו 150 שקל 'שכר עבודה' למרות שהקטין לא עבד כלל" (לפני אותו אירוע, הקטין החל לעבוד אצל הנאשם במחסן, פעם בשבוע למשך שעתיים - סידר שם בגדים וקיבל מהנאשם 150 שקל במזומן בתום כל יום עבודה).