בית העיתונאים בת"א נמכר תמורת 172 מיליון שקל

הרוכשות, קרן ריאליטי (67%) וחברת הביטוח הפניקס (33%), התחייבו לשלם לאגודת העיתונאים סכום נוסף של עד 8 מיליון שקל אם הזכויות במקום יגדלו

בית העיתונאים בת"א / צילום: תמר מצפי
בית העיתונאים בת"א / צילום: תמר מצפי

אגודת העיתונאים סגרה הבוקר (ד') עסקת ענק למכירת בית העיתונאים (בית סוקולוב) ברחוב קפלן בתל-אביב, תמורת 172 מיליון שקל. הרוכשות, קרן ריאליטי (67%) וחברת הביטוח הפניקס (33%), התחייבו לשלם לאגודה סכום נוסף של עד 8 מיליון שקל אם הזכויות במקום יגדלו.

בית העיתונאים שבמרכז תל-אביב כולל זכויות בנייה בהיקף של כ־14 אלף מ"ר. התב"ע (תוכנית בניין עיר) במקום מאפשרת הקמת מגדל מגורים של 17 קומות, זאת נוסף לשטחי מסחר ושטחי חניה.

במסגרת העסקה נותרו בידי אגודת העיתונאים זכויות ל-3,600 מ"ר בקומת הכניסה, במבנה החזיתי שהוגדר לשימור.

קרן ריאליטי והפניקס גברו על 12 הצעות אחרות, זאת לאחר ש-24 חברות רכשו את מסמכי המכרז. חברת גינדי החזקות הגיעה למקום השני לאחר שהציעה סכום גבוה יותר, של 175 מיליון שקל, אולם ללא התחייבות לתוספת בגין זכויות בנייה נוספות. היזם יוסי אברהמי וחברת אביב הגיעו גם הם לישורת האחרונה, עם הצעות בסך 170 מיליון שקל ו-165 מיליון שקל, בהתאמה. טדי שגיא, שהתעניין אף הוא בפרויקט, היה רחוק בכ-100 מיליון שקל מההצעה הזוכה.

בעקבות העסקה הזדרזה אגודת העיתונאים לסלק את החוב מול רשות מקרקעי ישראל בסך של 27.3 מיליון שקל. תקופת החכירה במקום הסתיימה כבר בשנת 1999, ומאז ישבה האגודה בבניין בסטטוס של "מחזיקים ללא חוזה", בחוב שתפח כאמור לעשרות מיליוני שקלים, ושעדיין מותיר כמובן את אגודת העיתונאים עם הכנסה לא מבוטלת ממכירת המתחם.