הפיתוחים הישראליים החדשניים שמיקרוסופט מסמנת

רכב חשמלי שמתכווץ כדי להתאים לחנייה של אופנוע, מקלחת חכמה שחוסכת מים, משקפי סקי עם תצוגה חכמה ואפשרות להאזין לטלוויזיה דרך הסמארטפון ■ דיווח מכנס החדשנות ThinkNext של מיקרוסופט ישראל

City Transformer

אחת הבעיות הגדולות של עולם התחבורה העירוני היום הוא החנייה. עשרות, אם לא מאות, סטארט-אפים בישראל וברחבי העולם מנסים לפתור את מצוקת החנייה בערים גדולות בדרכים שונות. אף אחד מהם עדיין לא מצא פתרון אמיתי, מוכח ושעובד מהרגע הראשון. בחברת City Transformer מנסים לתקוף את הבעיה מכיוון אחר - מהכיוון של המכונית שאמורה לחנות.

בחברה מפתחים מכונית חשמלית קלה בעלת שני מושבים שיכולה, כמעט בדרך קסם, להתקפל בזמן החנייה ולתפוס מקום של אופנוע בלבד. כך, במצב נהיגה רוחב המכונית נראה כמו מכונית רגילה ועומד על כ-1.6 מטר, אך ברגע שעוברים למצב חנייה, רוחב הפלטפורמה של המכונית מתכווץ לרוחב של אופנוע של כמטר אחד בלבד.

למעשה, החלק המרכזי של המכונית, שבו נמצאים הנהג והנוסע שלצידו, אינם משתנים, מה שמאפשר תוך כדי נהיגה איטית ולקראת חנייה כבר לכווץ את הרכב. עוד מציינים שם כי על אף החדשנות והעובדה שהמכונית יכולה להתכווץ לממדי אופנוע, הבטיחות נשארה בראש מעייניהם של המייסדים והרכב יהיה בטוח יותר מאופנוע רגיל.

RidenOn

גוגל גלאס אמנם לא צלח עדיין את מבחן המציאות, אך בחברת RideOn הישראלית מנסים להביא את המהפכה לעולם הסקי, שמצרף אליו חובבי ספורט מדי שנה. החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת שילוב של מציאות מורחבת בתוך משקפי סקי בדרך שמשנה את חוויית הגלישה.

הקסדה של החברה מציגה בתצוגה שקופה אפשרות לעקוב אחר מיקום במפה, לתקשר עם חברים דרך הסמארטפון או לשחק משחקים תוך כדי גלישה כמו מסלול מכשולים. בנוסף, הקסדה כוללת גם מצלמת HD לתיעוד הגלישה.

החברה הצליחה לגייס 113 אלף דולר בקמפיין שרץ במשך כחודשיים באתר מימון ההמונים אינדיגוגו, שם הציעה את הקסדה למכירה מוקדמת ב-500 דולר. בשונה מהפקודות הקוליות של גוגל גלאס, כאן השליטה היא באמצעות מבט והתמקדות בכיוון מסוים כדי לבחור אפשרות מהתפריט הווירטואלי שמופיע על הקסדה.

Smart Tap

טכנולוגיה חדשה שהופכת את המקלחת לדיגיטלית ומאפשרת חיסכון במים וחשמל. באמצעות אפליקציה שפיתחה החברה ניתן לווסת הזרמה של מים לפי טמפרטורה או לחץ המים. באמצעות ניטור השימוש, אפשר לעקוב אחר השימוש במים והאם המשתמשים הצליחו לחסוך. המערכת שפיתחה החברה מאפשרת התממשקות לעסקים וכך לבצע מעקב וניהול מערכות מים של משתמשים רבים, דבר שיכול להיות יעיל בבתי מלון או בתי חולים. בנוסף, המערכת מאפשרת ניטור ובקרה של תקלות בצנרת.

Kiq

לכל מי שיש ילדים בבית, מכיר את הבעייתיות באירוח חברים בשעת ערב מאוחרת. הצורך להיות בשקט, כדי שחלילה הקטנים לא יתעוררו, יכול לעיתים להשבית את חיי החברה או סתם לפגוע בהנאה. להזמין את החבר'ה כדי לראות משחק בליגת האלופות או סתם דאבל דייט ביתי עם סרט טוב עלולה להיות בעייתית כשצריך להנמיך את הווליום כדי לא להעיר את הילדים.

ברמה הפרסונלית, הפתרון שנמצא בחלק מהבתים הוא אוזניות אלחוטיות שבאמצעות משדר מתחברות לטלוויזיה ומספקות פתרון נגיש ונוח יחסית. אך כשמדובר על מספר צופים, הבעיה עומדת בעינה.

ב-Kiq - ראשי תיבות של Keep It Quite - המציאו דונגל שמתחבר ליציאת האוזניות בטלוויזיה ומשדר אותות החוצה לסמארטפונים שבסביבה. כך, באמצעות אפליקציה ייעודית כל אחד יכול להאזין דרך הטלפון שלו למשדר בטלוויזיה עם חיבור אוזניות ישירות למכשיר או אפילו באמצעות אוזניות בלוטות' אלחוטיות. החברה ניסתה לגייס מהגולשים באמצעות אתר אינדיגוגו וכשלה, אך עדיין נראה שלמוצר יש פוטנציאל וייתכן שעדיין החברה תצליח לשרוד ולצמוח.