נפטרים מהמלאי: מגוון רכבים חדשים בהנחות גדולות

שוק הרכב מוצף במכוניות עודפות שרכשו היבואנים הגדולים בישראל ומוצעים כעת למכירה במחירים נמוכים משמעותית ממחירי המחירון ■ קבלו הצצה לכמה מהמבצעים בשוק

כמעט 100 אלף מכוניות נמכרו בישראל בשליש הראשון של השנה אבל נראה שהשוק עדיין סובל מעודף היצע חמור של כלי רכב. תורמים לכך המיתון המתמשך באירופה, קריסת השוק הרוסי ושער היורו הנמוך, שמביאים את יצרני הרכב "לדחוף" ליבואנים - או לפחות לחלקם - כמויות גדולות של כלי רכב במחירים אטרקטיביים.

התוצאה: שלל הנחות עמוקות במסגרת מבצעים רשמיים של היבואנים ובמסגרת ערוצי המכירה של "יד ראשונה אפס קילומטרים", שמציעות כיום חברות הליסינג כמעט בגלוי.

הנה כמה דוגמאות:

חברת UMI, למשל, יוצאת בימים אלה במבצע שכולל הנחה של 7%-10% על דגמים שונים. כך, למשל, רכב הפנאי "טראקס" נמכר בכ-120 אלף שקל במקום מחירו הרגיל שעומד על כ-130 אלף שקל. קיה יוצאת החודש במבצע עם ארגון "חבר" במסגרתו היא מעניקה הנחות מרשימות. הדגם הבולט ביותר ברשימה הוא רכב הפנאי קיה ספורטאג', שבחודש אפריל זינק לצמרת טבלת המכירות לאחר שמחירו הוזל לכ-135 אלף שקל בדגם 1.6 ליטר אוטומטי.

במבצע למועדון חבר מוצע אותו הרכב במחיר שובר שוק של 127,900 שקל - המחיר הנמוך ביותר אי פעם לרכב בקטגוריה הזו הרכב מגיע במבצע עם מערכת מולטימדיה, חיישני רוורס, מצלמה לנסיעה לאחור ומערכת איתור - הכל על חשבון הבית.

אחת התשובות של יונדאי למחירו המפתה של הספורטאג' לא מגיעה רק דרך ערוץ השיווק הרשמי אלא גם דרך חברות הליסינג, שמציעות את רכב הפנאי IX35 ממודל 2015, עם מנוע 2 ליטר חזק ואבזור נאה, במחיר של כ-137 אלף שקל בלבד. באותו ערוץ שיווק אפשר לרכוש כיום ניסן ג'וק מודל 2015 בכ-112,500 שקל בלבד.