הממשלה אישרה מינוי שי באב"ד למנכ"ל משרד האוצר

יחליף את יעל אנדורן, שתפרוש ב-15 ביוני ■ יימנע מלטפל בענייני הרשות השנייה עד סוף 2015 ■ לא יטפל בכל הקשור לחברת האבטחה "מוקד אמון" - כי אשתו עובדת שם ■ אחותו עובדת בחברת הייטק, ודודו עובד בתעשייה האווירית

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

הממשלה אישרה היום (ג') את מינויו של עו"ד שי באב"ד למנכ"ל משרד האוצר. באב"ד צפוי להחליף את מנכ"לית המשרד יעל אנדורן, שתפרוש ב-15 ביוני 2015, לאחר שנתבקשה ע"י שר האוצר להמשיך בעוד כחודש בתפקידה על מנת להשלים הליכי חקיקה בתחומים וברפורמות שהובילה, כמו גם לאפשר תהליך חפיפה מסודר.

לצורך מינויו באב"ד חתם על הסכם למניעת ניגוד עניינים, שכולל את התחומים שבהם הוא לא יוכל לטפל לתקופה מסוימת החל מיום מינויו. באב"ד, מנהל הרשות השנייה לשעבר שהתפטר בסוף 2014, יימנע למשך כשנה מסיום תפקידו שם מטיפול בכל הקשור לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

אשתו של באב"ד עובדת בחברת האבטחה "מוקד אמון" ולכן הוא יימנע מטיפול בכל הקשור לחברה. אחותו של באב"ד עובדת בחברת ההיי-טק Trox והוא יימנע מטיפול בתחומים הקשורים לה. דודו של באב"ד עובד בתעשייה האווירית ומנכ"ל האוצר הנכנס התחייב להימנע מלטפל מהנושאים הקשורים - ובינהם הפרטת החברה או שינוי במבנה הבעלות שלה. אם בכל זאת יצטרך לטפל - הוא יהיה חייב לקבל את אישור היועמ"ש.

שר האוצר משה כחלון ציין בישיבת הממשלה, כי "נכונו לשי אתגרים גדולים בתפקידו כמנכ"ל משרד האוצר, בטוחני כי הרקורד המקצועי המוכח שלו בהובלת רפורמות ובניהול והובלה של תהליכים כלכליים ועסקיים יסייע בידו לקדם את הנושאים החשובים שעל סדר יומו של הציבור בישראל. הצלחתו היא הצלחת כולנו".

באב"ד (38) הוא בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מטעם האוניברסיטה העברית ותואר שני בכלכלה ומימון מטעם London School Of Economics. בין השנים 2013-2014 כיהן באב"ד כמנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו כאמור, במסגרת תפקידו הוא קידם את הסדרת שוק התקשרות המסחרית, קביעת כללים והנחיות לפעילותם של בעלי הזיכיון בטלוויזיה וברדיו ובקרה על ביצועיהם.

קודם לכן כיהן במגוון תפקידי ניהול בכירים ב"צים שירותי ספנות משולבים בע"מ". בנוסף, כיהן באב"ד כחבר בדירקטוריונים וגופים סטטוטוריים שונים ובהם: עמותת השומר החדש, לשכת הספנות הישראלית ועוד.