בו ביידן, בנו של סגן נשיא ארה"ב, מת בגיל 46 מסרטן

התמודד עם המחלה כמה שנים ■ היה דמות פופולרית במדינתו, דלאוור, והיה עשוי להתמודד על משרת מושל המדינה ב-2016

ברק אובמה ג'ו ביידן ג'ון קרי / צילום: רויטרס
ברק אובמה ג'ו ביידן ג'ון קרי / צילום: רויטרס

בו ביידן, בנו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מת אמש (מוצ"ש) בגיל 46 מסרטן במוח. הוא התמודד עם המחלה כמה שנים.

בהודעה מטעם סגן הנשיא, שפירסם הבית הלבן, נאמר: "כל משפחת ביידן שרויה בצער שאין לתארו במילים. אנו יודעים שרוחו של בו תוסיף לחיות בקרבינו, ובמיוחד באשתו האמיצה, היילי, ושני ילידיו, נטאלי והאנטר".

בו ביידן, בנו הבכור של ג'ו ביידן, התמודד עם המחלה כמה שנים. ב-2013 הוא אושפז בבית-חולים למחלות הסרטן ביוסטון, טקסאס, לאחר שחש עצמו "חלש ומבולבל". הבית הלבן סירב לדון אז על מצבו, אך רופאים בבית-החולים מסרו מאוחר יותר, כי הוא עבר ניתוח להסרת רקמה פגועה במוחו. ב-2010 הוא סבל מאירוע מוחי שתואר כקל.

בו ביידן, עורך-דין, היה דמות פופולרית מאוד במדינתו, דלאוור, ובמשך שנים דובר בו שיתמודד על משרת מושל המדינה, בבחירות ב-2016. הוא כיהן כשר המשפטים של דלאוור במשך שתי תקופות כהונה ואשתקד הוא הודיע, שלא יתמודד על תקופת כהונה שלישית וימקד את מאמציו בבחירות למשרת המושל. רק לפני שלושה שבועות הודיע משרד עורכי-הדין שבו היה שותף, כי ביידן הבן ירחיב את עבודתו בתחום שבו התמחה: עובדים שחשפו שחיתויות במקומות העובדה שלהם ומבקשים הגנה מפני צעדי נקם.

הוא נעשה כוכב פוליטי כמעט בין-לילה, לאחר שהציג את אביו בנאום מרגש בוועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית ב-2008, שמינתה את ג'ו ביידן להיות סגן הנשיא. חודש לאחר מכן, יצא בו ביידן לשירות צבאי בעיראק. הוא שירת שם שנה וחזר הביתה לחופשה רק פעם אחת, כדי להיות נוכח בטקס השבעתו של אביו לסגן הנשיא.

זו הפעם השניה שג'ו ביידן מאבד ילד. ב-1972, זמן קצר לאחר שנבחר לסנט, נהרגה אשתו, נילה, ואחת מבנותיו, בתאונת דרכים כאשר הם נסעו לקנות עץ לחג המולד. שני בניו , בו והאנטר, היו אף הם במכונית, אך שרדו. ביידן האב שקל לפרוש מהחיים הפוליטיים, אך בתמיכת סנטורים אחרים ההחליט להמשיך. במשך שנים, הוא שב כל ערב הביתה מוושינגטון לווילמינגטון, בירת דלאוור, מרחק כשעתיים נסיעה ברכבת, להיות ליד שני בניו. לימים נישא שוב.