נתניהו ביקש ממועצת הכבלים חוות-דעת על מיזוג בזק-yes

מתוקף תפקידו כשר התקשורת חייב נתניהו בהיוועצות עם מועצת הכבלים והלוויין לפני שיאשר מיזוג בין החברות

משרד התקשורת מקיים בימים אלה מכרז לבחירת חברת ייעוץ כלכלי עבור מועצת הכבלים והלוויין. החברה שתיבחר אמורה לספק חוות-דעת למועצה בשורה של נושאים, ובהם בנושא מיזוג בזק-yes.

נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוקף תפקידו כשר התקשורת, ביקש ממועצת הכבלים והלוויין את חוות-דעתה לגבי המיזוג, וזאת בהתאם וכפי שמחייב החוק.

שר התקשורת מחויב להיוועץ במועצת הכבלים והלוויין ובאנשי משרדו בטרם קבלת החלטה בעניין המיזוג, ולשם כך מועצת הכבלים נדרשת להמליץ לשר כיצד לנהוג - האם לאשר את המיזוג, לדחות אותו או לאשר אותו תחת תנאים.

המיזוג של בזק ו-yes הוא בעל השלכות רחבות על שוק התקשורת, וקרוב לוודאי שאם הוא יאושר, זה יקרה תחת תנאים שיקבע השר, כאשר גם למועצה יהיה מה להגיד, וגם לדרג המקצועי במשרד התקשורת.

המיזוג משליך על כל עולם השידורים, מפני שבזק יכולה להחליט שהיא מעבירה את שידורי yes דרך תשתיות האינטרנט שלה, ובכך לחסוך את הצורך בהעברת השידורים דרך הלוויין לדוגמה, ואז תישאל השאלה איך מבטיחים שהרשת של בזק תישאר נייטרלית, וכיצד כל מי שרוצה יוכל לעלות על הרשת שלה ולהעביר שידורי טלוויזיה, כמו שעושה היום סלקום למשל.

חברת הייעוץ שתיבחר אמורה לתת את חוות-הדעת שלה בתוך זמן קצר יחסית, והיא תידרש גם לנושאים נוספים, כמו מתן חוות-דעת לגבי שיעור הפקות המקור של גופים משדרים, מכרז לערוץ הכנסת ועוד.