אודיוקודס: הכנסות הרבעון השני יהיו נמוכות מברבעון הראשון

צפויה ירידה של כ-10% בהכנסות ובשוק ציפו לצמיחה של 4% ■ "אנו חווים תנאי שוק חלשים יותר לעסקי הלגאסי המסורתיים", מסר המנכ"ל אדלרסברג

הרבעון השני עוד לא נגמר, אך אזהרת הכנסות ראשונה של חברה ישראלית הנסחרת בוול סטריט כבר פורסמה. ספקית ציוד התקשורת אודיוקודס הזהירה אתמול שההכנסות ברבעון השני יהיו נמוכות ב-5%-15% בהשוואה לרבעון הראשון - כלומר יגיעו לכ-31.9-35.6 מיליון דולר. בשוק ציפו דווקא לצמיחה של 4% בהכנסות, וקונצנזוס האנליסטים עמד על 39 מיליון דולר. בתגובה נפלה המניה ב-20% בנאסד"ק.

לפי הערכות, באודיוקודס נבחנת האפשרות לבצע קיצוץ בעלויות על-ידי פיטורי עובדים, אם כי בשלב זה עדיין לא ברור אם מהלך כזה יבוצע. לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

אודיוקודס, המספקת פתרונות VoIP - העברת קול על גבי הרשת, לא דיווחה מה תהיה ההשפעה של הירידה בהכנסות על השורה התחתונה, אך סביר להניח שהיא תשפיע לרעה גם על הרווח. עד האזהרה, תחזית האנליסטים הייתה לרווח נקי (Non-GAAP) של 6 סנט למניה, כלומר 2.5 מיליון דולר.

מייסד ומנכ"ל החברה, שבתאי אדלרסברג, מסר אתמול כי "אנו חווים תנאי שוק חלשים יותר לעסקי הלגאסי (העסקים המסורתיים של החברה, ש.ח.ו) שלנו באמריקה הלטינית ובאירופה. אנחנו מתכננים לעדכן את התחזיות שלנו לשנת 2015 בשיחת הוועידה שלאחר פרסום דוחות הרבעון השני". התחזית של אודיוקודס ל-2015 הייתה להכנסות של 162-167 מיליון דולר (צמיחה של 7%-10% לעומת 2014) ולרווח נקי למניה Non-GAAP בסך 26-30 סנט, או 10.9-12.6 מיליון דולר. למרות החולשה בתוצאות, לאודיוקודס יש עדיין מאזן חזק עם 84.1 מיליון דולר בקופה.

תחום הלגאסי, שהוא הבעיה של אודיוקודס ברבעון, דווקא לא היה אמור להשפיע כל כך על תוצאות החברה, לאור הגידול בפתרונות החדשים שהיא מספקת בשנים האחרונות ומהווים מנועי צמיחה עבורה. לאורך השנים ירד חלק הלגאסי מסך הכנסות החברה, כך שהתלות בו פחתה. בראיון ל"גלובס" לפני קרוב לשנתיים התייחס לכך אדלרסברג, ואמר כי "כל הבעיות של מוצרי הלגאסי כבר די מאחורינו. ה'ברוך' הגדול היה כשהמכירות בתחום ירדו מ-50 מיליון דולר ב-2010 ל-25 מיליון דולר ב-2012. היום, גם אם הן יירדו בעוד 10%-20% זה כבר לא קטסטרופה". לאור ההצהרות האופטימיות שפיזרו בחברה גם ברבעונים האחרונים, נשאלת השאלה האם אין כאן גם בעיה של ניהול ציפיות מול השוק.

האנליסט איתי קידרון מאופנהיימר כתב בתגובה כי "מדאיגה במיוחד העובדה שהורדת התחזיות נובעת מבעיות בביקוש מצד לקוחות, ולא מנושאים טכניים כמו שערי חליפין. בצד החיובי, אנחנו מאמינים כי ככל שהדעיכה בפעילות ה-Legacy תהיה מהירה יותר, כך היא תשפיע על החברה למשך פחות זמן. בנוסף, גם תוכנית הרכישה העצמית של מניות החברה מספקת תמיכה מסוימת למחיר המניה". המלצתו נותרת ללא שינוי, "תשואת שוק".

המניה בשפל של למעלה משנתיים

בוול סטריט הגיבו אתמול המשקיעים בחריפות לאזהרה של אודיוקודס. מניית החברה צנחה ב-20% בנאסד"ק, במחזור מסחר גבוה פי 7 מהממוצע. בסיום המסחר ננעלה מניית אודיוקודס בשער של כ-3.3 דולרים - שפל של למעלה משנתיים, שמשקף לחברה שווי שוק של 136 מיליון דולר. המפסיד העיקרי מהירידה במניה הוא אדלרסברג, שהוא בעל המניות הגדול בחברה עם 11% מהמניות. השווי הנוכחי של החזקתו הוא 15.2 מיליון דולר, כך שהוא איבד אתמול "על הנייר" 3.8 מיליון דולר.

ליאון ביאליק, שותפו של אדלרסברג להקמת החברה, מחזיק ב-9.3% מהמניות ו-Rima Management, גוף מוסדי מארה"ב, מחזיק כ-5.2%. החשיפה לאודיוקודס בקרב המוסדיים הישראלים אינה גבוהה, ולפי נתוני אתר stocker, ילין לפידות מחזיק מניות בשווי 4.1 מיליון שקל והראל מחזיק ב-2.3 מיליון שקל.