נדחתה תביעת הע"ל בסך 190 מיליון שקל נגד אברהם הירשזון

בית המשפט קבע כי כל הנתבעים - ובהם הירשזון ומיקי צולר - פעלו לטובת קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית, וכי הם נהגו בשקיפות ובסבירות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה אתמול (ד') את התביעה בסך 190 מיליון שקל שהוגשה נגד אברהם הירשזון, לשעבר שר האוצר ויו"ר הסתדרות העובדים הלאומית(הע"ל); מיכאל (מיקי) צולר, לשעבר יו"ר קרן הפנסיה של הע"ל; ונגד נושאי משרה נוספים בקרן לשעבר.

בתביעה שהגישה הקרן באוקטובר 2009, נטען כי הנתבעים נושאים באחריות לנזקים שנגרמו לה בשל שורה של החלטות שהתקבלו בה (בהמשך נכנסה פסגות פנסיה בנעליה של הקרן כתובעת, לאחר שבית ההשקעות פסגות רכש את זכויות הניהול בקרן).

התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ארנון שגב, עסקה ב-3 פרשיות עיקריות, שבהן, לפי הנטען, נגרמו לחוסכים בקרן נזקים בשל רשלנותם של הדירקטורים: שיפוץ של מלון "הוד המדבר" בים המלח ב-1998-2002 בכ-120 מיליון שקל; תשלום דמי ניהול בסך 9 מיליון שקל לצולר ב-2003-2006; ותשלום בונוס בסך 2.4 מיליון שקל לצולר ב-2004 עבור עסקת ההשתלטות על חברת הברוקרים דש איפקס.

השופט יהודה פרגו דחה את התביעה נגד כל הנתבעים, בהם הירשזון, שכיהן כיו"ר הע"ל. בית המשפט קבע כי כל הנתבעים פעלו לטובת קרן הפנסיה ועמיתיה, וכי הם נהגו בשקיפות ובסבירות. עוד נקבע כי כל פעולות הנתבעים דווחו לרשויות הרלבנטיות, ולא הייתה כל הצדקה להגשת התביעה.

עוד נקבע כי התביעה "לוקה בהתיישנות", וכי קרן הפנסיה הייתה מנועה מלתבוע את נזקיה בחלק מהפרשות, בשל הסכם עליו חתמה בעבר עם הע"ל.

ב-2009 הורשע הירשזון בגניבת מיליונים מכספי הע"ל, בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות, ונידון למאסר בפועל של 5 שנים ו-5 חודשים וקנס כספי כבד. לאחר ניכוי שליש מתקופת מאסרו, שוחרר הירשזון בינואר 2013.

הירשזון יוצג בידי עו"ד אלירם בקל ממשרד גזית-בקל-כהן; צולר יוצג בידי עורכי הדין בעז בן-צור וקרן שמש; ויתר הדירקטורים יוצגו בידי עו"ד נדב ויסמן ועו"ד אדם שפירא ממשרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל.