תושב מזרח ירושלים מואשם בהעלמת הכנסות מהשכרת נכסים

עיסאם חרחש מואשם בעבירות מס בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל, שביצע לכאורה בעת השכרת נכסים בבית חנינה ובשכונת שייח ג'ראח

רשות המסים נכנסת למזרח ירושלים: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ב') כתב אישום חמור נגד תושב מזרח ירושלים בגין עבירות מס בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל, שביצע לכאורה בעת השכרת נכסים בבעלותו בבית חנינה ובשכונת שייח ג'ראח.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דן בהט לבית משפט השלום בירושלים, מייחס לנאשם, עיסאם חרחש (65), עבירות מרמה, השמטת הכנסות מדוח, הגשת דוח וידיעות לא נכונות ואי-ניהול פנקסי חשבונות לפי פקודת מס הכנסה, במטרה להתחמק מתשלום מס הכנסה, וכן עבירות לפי חוק מס ערך מוסף, במטרה להתחמק מתשלום מע"מ.

חרחש מואשם כי קיבל תקבולים מהשכרת המבנים בגובה של מעל 2.2 מילון שקל, כאשר ביחס לתקבולים בשיעור של כ-1.448 שקל לא נוכה מס במקור כלל, והנאשם גרף את מלוא הסכום לכיסו.

מכתב האישום עולה כי חרחש היה בעליו של מבנה בבית חנינה בירושלים, שחלקו שימש למגורי הנאשם ובני משפחתו, ואת חלקו האחר של המבנה, ובו חנויות ודירות מגורים, הוא השכיר. בכתב האישום צוין כי חלק מהיחידות הושכרו לגופים שונים, ובין היתר לשם הפעלת מרפאה, גן ילדים, סוכנות ביטוח ובית-מרקחת, וחלק מהיחידות הושכרו ליחידים לשם מגורים. בנוסף, הנאשם השכיר את הגג לשם הצבת אנטנה סלולרית.

עוד נטען בכתב האישום כי במהלך השנים 2009-2010 בנה הנאשם בניין בשכונת שייח ג'ראח בירושלים, והחל משנת 2010 השכיר גם את הבניין בשייח ג'ראח, בחלקו לקונסוליה השווייצרית ובחלקו לגוף בשם קרן פרידריך.

בכתב האישום נטען כי במהלך השנים 2005-2011 קיבל חרחש תקבולים מהשכרת המבנים המוזכרים לעיל בגובה של מעל 2.2 מיליון שקל, כאשר ביחס לחלק מהתקבולים, בשיעור של 766,121 שקל, נוכה מס במקור על-ידי השוכרים, אך ביחס לתקבולים בשיעור של 1,448,918 שקל לא נוכה מס במקור כלל, והנאשם קיבל את מלוא הסכום לכיסו.

במהלך השכרת הנכסים הללו וקבלת התקבולים, נטען, הנאשם לא דיווח לרשות המסים על תחילת עיסוקו, לא ניהל ספרים כמתחייב על-פי פקודת מס הכנסה, לא דיווח לפקיד השומה על קבלת הכספים, השמיט את הכנסותיו אלה מתוך הדוחות שהגיש לרשות המסים, לא שילם את מס ההכנסה הנובע מהשכרת הנכסים, לא הוציא חשבוניות מס ולא שילם מס ערך מוסף הנובע מהפעילות העסקית הזו.

מכתב האישום עולה כי הנאשם פעל כך עד שרשות המסים גילתה במהלך נובמבר 2012 כי הוא משכיר נכסים בלא לדווח, וזימנה אותו לדיון בנושא. משהבין הנאשם כי רשות המסים יודעת כי קיבל הכנסות משכירות, הוא הגיש דוחות מתקנים ביחס להכנסתו עבור השנים 2010 ו-2011, אך גם באלה כלל רק את חלק מהכנסותיו, וחלק אחר מהכנסותיו לא כלל גם בדוחות המתקנים שהגיש לרשות המסים.