פרשת הקבלנים: נסגר התיק נגד מנור גינדי ואיציק אמסלם

זאת מחוסר ראיות מספיקות ■ השניים נחשדו במתן שוחד לעו"ד רועי בר, שהיה יועץ חיצוני לעיריות רחובות וראשל"צ, בתמורה לקידום פרויקטים של החברות שבשליטתם

מנור גינדי / צלם: יונתן בלום
מנור גינדי / צלם: יונתן בלום

הסתיימה חקירת "פרשת הקבלנים" הידועה גם בשם פרשת רועי בר. המשטרה תמליץ להעמיד לדין מעורבים בפרשה, אך המליצה שלא להעמיד לדין את מנור גינדי, בעל השליטה בחברת גינדי השקעות, ואת איציק אמסלם, מבעלי חברת הבנייה אלמוג כ.ד.א.י.

השניים נחשדו בתשלום שוחד לעו"ד רועי בר, שהיה יועץ משפטי חיצוני לעיריית רחובות ולעיריית ראשון-לציון וכן של החברה הכלכלית ראשון-לציון, בתמורה לקידום פרויקטים של החברות, ובפרט קידום פרויקט הנדל"ן WHITE בראשון-לציון.

בתיק לא הצטברו מספיק ראיות כדי להעמיד את השניים לדין, וכאמור התיק נגדם נסגר.

הפרשה התפוצצה בקול גדול בפברואר אשתקד, אז נודע כי יומיים קודם לכן נעצרו גינדי ואורי לוי, מנכ"לים משותפים של גינדי השקעות, בחשד להעברת שוחד וטובות הנאה לעו"ד בר. בר נחשד בכך שבתמורה לטובות הנאה שקיבל לכאורה, קידם פרויקטים שונים ברחובות ובראשון-לציון עבור מספר קבלנים.

קשר לפרשת פישר

פרשת הקבלנים נקשרה בפרשה אחרת דומה, הפרשה שנדמה שהיא אם כל הפרשות - פרשת רונאל פישר.

שמו של עו"ד רונאל פישר עלה בפרשת הקבלנים בשני הקשרים: הראשון - החשד שעלה מעדותו של עו"ד רועי בר, שלא נכלל בכתב האישום נגד פישר, שפישר ביקש מבר 2 מיליון דולר כדי "להרוג" את תיק החקירה בפרשת הקבלנים; ההקשר השני - פישר נאשם בכך שפגש את רמי דואני, אחד החשודים בפרשת הקבלנים שהיה מנכ"ל החברה הכלכלית ראשון-לציון עד 2010, והעביר לו לכאורה מידע סודי מתוך תיק נגדו.

המידע הסודי הושג, על-פי האישום, באמצעות שותפו של פישר לרשת השוחד בתמורה למידע מחקירות לכאורה, רב-פקד בדימוס ערן מלכה. הפגישה נערכה, לפי כתב האישום, ביוזמתה של העוזרת האישית לשעבר של פישר, שהפכה לעדת מדינה בתיק נגדו, שהייתה בקשרי ידידות עם דואני.

המשטרה סיימה כאמור את חקירת פרשת הקבלנים והמליצה להעמיד לדין חלק מהמעורבים, אך בין אלה לא נכללים מנור גינדי ואיציק אמסלם.

עורכי הדין של חברת גינדי השקעות, נבות תל-צור וטל שפירא, מסרו בתגובה כי הם קיבלו בסיפוק רב את הודעת דובר המשטרה לפיה לא נמצאה תשתית ראייתית כלשהי נגד חברת גינדי, והם מברכים על סגירת התיק בעניינה.

מעוה"ד נתי שמחוני ויואב סננס, ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות', המייצגים את איציק אמסלם, נמסר כי "משחר החקירה, לא היה בנו ספק כי לא דבק כל רבב בהתנהלותו של מר איציק אמסלם. אין לנו אלא לברך על ההחלטה המושכלת של רשויות האכיפה ואת דבר סגירתו של התיק".