היום ומחר: פטור ממס על מכירת קופת גמל קטנה - עד סוף יוני

קופת גמל קטנה היא קופה שנכון לסוף 2012 היו בה עד 7,000 שקל ■ לכאורה, אין פטור ממס בעת מימוש קופות גמל, אבל באוצר החליטו לאפשר זאת למחזיקים בקופות קטנות, כדי לאפשר למחזיקי הקופה להימנע ממצב של תשלום דמי ניהול מופרזים

פנסיה  / צלם: פוטוס טו גו
פנסיה / צלם: פוטוס טו גו

משיכת כספים בפטור ממס בקופות הגמל הקטנות תסתיים בסוף חודש יוני, לאחר הארכה של 3 חודשים.

קופת גמל קטנה היא קופה שנכון לסוף 2012 היו בה עד 7,000 שקל. לכאורה, אין פטור ממס בעת מימוש קופות גמל, אבל באוצר החליטו לאפשר זאת למחזיקים בקופות קטנות, כדי לאפשר למחזיקי הקופה להימנע ממצב של תשלום דמי ניהול מופרזים.

למדריכי קופות גמל ופנסיה, מהון להון, מדריכים פיננסים

קופות הגמל רשאיות לגבות דמי ניהול מינימליים של 6 שקלים בחודש, 72 שקל בשנה. הבעיה שבהינתן דמי ניהול כאלו, קופות קטנות יאבדו חלק גדול מהערך שלהם בגלל דמי הניהול. תחשבו על עמית שמחזיק קופה ב-1,000 שקל - מעל 7% בשנה הוא ישלם כדמי ניהול. לכן, אגף שוק ההון באוצר ו-וועדת הכספים בכנסת הגיעו לפשרה שכללה את דמי הניהול האלו בתנאי שיינתן פתרון למחזיקים בקופת גמל לא פעילה ובהיקף של עד 7,000 שקל. מחזיקים בקופות אלו יוכלו למכור את הקופה ללא חבות מס. בתחילה ניתן הפטור עד מרץ 2015, אבל הוא הוארך כאמור לסוף יוני.

הזכאים למימוש בפטור ממס הם רק בעלי קופות לא פעילות, שנפתחו לפני 2008, ולא בוצעו בהם הפקדות מחודש דצמבר 2011. תנאי נוסף: לבעלים אין עוד קופות נוספות שיחדיו עולות על 7,000 שקל. מי שלא ימשוך את הכספים עד סוף יוני 2015, יחכה לגיל 60. מי שימשוך שלא בתקופת ההטבה, ישלם מס בשיעור של 35% על היקף המשיכה.

תהליך המכירה אמרו להיות פשוט. אתם צריכים לאתר אם יש לכם קופה, ניתן לחפש באתר משרד האוצר לפי ת.ז את כל הקופות/קרנות פנסיה שעל שמכם. אחרי שאיתרתם את הקופה שלכם, עליכם למלא כמה טפסים למלא ולשלוח דרך הבנק:

1. טופס בקשה למשיכת הכספים, עם חתימת העמית.

2. צלום תעודת הזהות של העמית.

3. צילום של צ'ק מבוטל או טופס מהבנק, שמאשר בעלות על חשבון הבנק.

קופות הגמל אמורות להעביר את הכספים תוך עשרה ימים ממועד הבקשה.