מנכ"ל מגה: מאמין שנתגבר; המכירות ירדו ב-15%

רביב ברוקמאייר בוועידת MAD: "אין ספק כי כל צרכן אשר נטש ורעה בשדות זרים - יהיה קשה להגיע אליו" ■ "זה ברור שאנחנו מפסידים, זה משהו שהתפרסם ויתפרסם; שלושת החודשים הקרובים הם קריטיים"

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל מגה / צילום: איל יצהר
רביב ברוקמאייר, מנכ"ל מגה / צילום: איל יצהר

מנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר, פתח את דבריו היום (ד') בשיחה עם אילנית חיות, כתבת השיווק של גלובס, במסגרת פאנל "אסטרטגיות שיווק פרסונליות-ניתוח התנהגות, רגש ונאמנות", בוועידת MAD 2015 בשיתוף Orange, בנושא הסדר החוב שאושר אתמול (ג') באישון לילה.

אתמול התבשר ברוקמאייר כי בית המשפט המחוזי בלוד העניק למגה קצת "אוויר" כאשר אישר את הסדר החוב ברשת. סוכם כי בעלי השליטה במגה יגדילו את ההזרמה לרשת ל-320 מיליון שקל.

בדיון, שנערך למעלה מ-12 שעות, הוסכם כי מתוך סכום זה 160 מיליון שקל יוזרמו כהון לרשת, בנוסף להעמדת ערבות ומסגרת אשראי בסך 160 מיליון שקל שיינתנו כהלוואה ויוחזרו לבעלת השליטה החל משנת 2020.

"אביגדור קפלן הוא אדם בן 70 ומשהו. והוא התחיל לאמץ מילים של קמעונאים. אני חושב שאתמול קרה משהו מדהים. נוצרה באולם של השופט איזה סוג של קונסטלוציה. פתאום נוצרה איזו אנרגיה משותפת לבנקים, והם לחצו על הבעלים. ויצא שהרווחתי. בסך-הכול הרווחתי 200 מיליון שקל", אמר ברוקמאייר.

לדבריו, "אני חושב שהנוכחות של שרגא בירן הייתה חשובה בבית המשפט, ואני חושב שכולם ראו שהם לא כאלה רשעים. בסופו של דבר ישבו שם אנשים עסקים, ובאו ואמרו בצורה ברורה שיש קשיים למגה, ואני חושב שאמרו 'אנחנו מוכנים לשים סכום של כסף, ואיתו אנחנו מאפשרים למגה להוכיח את עצמה, ושיש תקומה לדבר הזה'. אני מסכים שהיה עדיף שהיו עושים את זה קודם. כשיצאתי מעולם השופט אתמול בלילה, פתאום הבנתי שאני זה שצריך להיות בלחץ".

ברוקמאייר נשאל אודות פרק הזמן הצפוי למגה, זאת על רקע המשבר הכלכלי העמוק בו היא נתונה בימים אלה. "אני מאמין שאנחנו נתגבר על זה", השיב. "המכירות שלנו ירדו בסביבות 15%. אין ספק שזה הרבה, ואין ספק שכל צרכן אשר נטש ורעה בשדות זרים - יהיה קשה להגיע אליו".

"שלושת החודשים הבאים קריטיים"

ברוקמאייר נשאל מהן המגמות העתידיות של מגה והצעדים הקרובים. "המטרה כרגע היא לחזור למכירות קודמות. וכן, להגיע לאותה מערכת אמון עם הסובבים איתנו. אני חושב ששלושת החודשים הבאים הם קריטיים. השוק גם ככה לא במצב טוב. המתחרים הם רזים וצעירים, ואני חושב שלמגה נוצרה כאן הזדמנות שהיא כואבת, בכל זאת לפטר אנשים זה אף פעם לא נעים".

- כמה כסף מגה מפסידה היום כשהיא פותחת את הסניפים?

"תראי, זה ברור שאנחנו מפסידים. זה משהו שהתפרסם ויתפרסם. אנחנו הולכים לפרסם דוחות סולו של החברה נטו, ובטח שההפסדים העמיקו בתקופה האחרונה. זה מדהים שהעולם הזה הוא הפכפך בטירוף. לפני שבוע ספקים ישבו על הגדר, נטשו אותנו. אני חושב שיש שמנהלים שלא יודעים להיות מנהלים. הם היו יכולים להתקשר ולהגיד 'תשמע, אתה חייב לי ככה וככה, מתי נסגור את החובות?', ולא לנהוג באופן שהם נהגו".

לדברי ברוקמאייר, "אני כל החיים הייתי ספק. תמיד הייתי בצד השני, כספק. אני לא מבין את העניין הזה. ברור לגמרי שצריך לקחת פה סיכונים. גם אם הספק הבכיר אומר 'אני לא רוצה למכור למגה' - אז לא קרה כלום. אבל מספיק עם השטות הזו. שייקח סיכונים מגודרים.

"אם הוא רוצה להעלים את מגה, זו זכותו. אני חושב שהוא עושה טעות. אני חושב שהוא צריך לבוא ולעזור לנו. זה נכון שהוא צריך להשוות את התנאים למתחרים, אבל בכל זאת. אני חושב שלפחות לפי החשבונות שלנו, אנו אמורים לעבור את המשבר. ואני חושב שנמכור לפחות את הסחורה שעדיין נשארת אצלנו".

"נקווה שהחגים יעברו בהצלחה"

- האם מגה בעיר תישאר ברשת שיש לה מותגים מוכרים?

"זו שאלה קשה, אני יכול לדבר רק בכותרות. הזמן לא אפשר לנו. אבל צריך לחדד זאת, זה ברור שנמשיך לעבוד בתור מגה בעיר ו-YOU. עקרונית אין ספק. אין דין חנות באבן גבירול בתל-אביב כדין חנות בבאר-שבע. ברור לגמרי שבימים הקרובים צריך להתייחס לזה, מדובר באתגר שלא דיברנו על זה. קודם נחזיר את האמון של הספקים ושל הצרכנים, ולאט-לאט נחזור לעמוד על הרגליים, ונקווה שהחגים גם יעברו בהצלחה".

- לקראת החגים, כמה מהספקים איתך?

"היום הם כן עונים, ובמשהו מסוים אני יכול להבין אותם, כי הייתה אי-ודאות. לא התחמקנו מהם. כל מה שאמרנו זה שאנחנו פורסים את התשלומים שמגיעים להם עד סוף יולי, ואנחנו מבקשים את ה-30% הנותרים עם ריבית ועם בטוחה. בואו לא נתבלבל, זה לא משהו שאפשר להתגאות בו".

לדבריו, "אני מאמין שנשרוד את השנה הזו, ושיש סיכוי שנשב פה גם בשנה הבאה. אם אני אעבור את החצי שנה הקרובה, אני אהיה מאושר".