שמולי: "נביא לכאן את כל הזכאים לדיור ציבורי - נחשוף את הבושה"

בדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הדיור הציבורי ח"כ שמולי התייחס לאוזלת ידה של המדינה בנושא ואמר כי "זו יריקה בפרצוף של דיירי הדיור הציבורי" ■ ח"כ גילאון: "יש התעלמות מוחלטת ממי שגר באוהל ממש מתחת לבית שלנו"

איציק שמולי / צלם: תמר מצפי
איציק שמולי / צלם: תמר מצפי

יום אחרי דיון טעון בוועדה לביקורת המדינה על נושא הדיור הציבורי, התקיים היום (ד') דיון נוסף בנושא, הפעם בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. הדיון עסק במקרה פרטי של מזל אראמי, אם חד-הורית מקריית אונו, המתגוררת עם ששת ילדיה באוהל וממתינה זמן רב לקבלת דירה בדיור הציבורי. נדגיש שסיפור זה הוא אחד מיני רבים שרק מדגיש פעם נוספת את אוזלת היד של המדינה בכל הקשור לדיור הציבורי. את הדיון בנושא יזמו חברי הכנסת איציק שמולי, אורלי לוי-אבקסיס, אילן גילאון ודב חנין.

"מחיר השכירות קפץ והסיוע הממשלתי הניתן לי נמוך מאוד", סיפרה אראמי לחברי הוועדה, "נכנסתי למערבולת של חובות כספיים, למרות שאני עובדת במשרה מלאה. עברנו לפחות 15 דירות ב-10 השנים האחרונות, וילדיי נפגעים".

"זו יריקה בפרצוף של דיירי הדיור הציבורי", אמר חבר הכנסת שמולי, "נביא לוועדה את כל המקרים של הזכאים שאינם מטופלים ונחשוף כאן פעם אחר פעם את הבושה". חבר הכנסת גילאון אמר: "מדהים איך משלחות ישראליות מגיעות לחלץ ישראלים שנתקעו על פסגת ההימלאיה, אבל יש התעלמות מוחלטת ממי שגר באוהל ממש מתחת לבית שלנו. יש לסייע לה ולכל הזכאים שלא מצליחים לממש את זכאותם". בהמשך הדיון דרשו חברי הכנסת תשובות מנציג משרד הבינוי בדיון, סמנכ"ל המשרד רונן כהן.

סמנכ"ל משרד הבינוי, כהן, השיב: "משפחת אראמי היא הראשונה בתור לקבלת דירה בדיור הציבורי. אנחנו מחפשים עבורה דירה, כרגע אין לנו דירות פנויות". על כך אמר שלמה מנור, המסייע למזל אראמי: "יש דירה כזאת, אטומה וחסומה בבלוקים, ממש ליד האוהל בו שוכנת אראמי היום". כהן הגיב ואמר: "אם אכן כך, אני מוכן לשבור בעצמי את הבלוקים ולשכן אותה שם".

בהמשך הדיון ביקש יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף לקבל גם את התייחסותו של שר הבינוי, יואב גלנט, לסוגייה, וזו הגיעה על ידי עוזרו האישי שהתחייב כי השר יעקוב אישית אחר עניינה של אראמי, והוא דורש דיווח אחת לשבוע בעניינה.

במקביל, מי שלא הגיע לדיון היו נציגי חברת עמידר שכזכור אמונים על דיירי הדיור הציבורי ויו"ר הועדה, חברת הכנסת אללוף הודיע כי ישגר נזיפה חמורה לעמידר, וקרא לחברי הכנסת לא להיפגש עוד עם נציגי החברה עד שיתנצלו על שפגעו בכבוד הכנסת.