צפו: שיימינג לעבירות תנועה של ישראלים עם רכבי יוקרה

אתר "רוד שיימר", שמעלה סרטונים ותמונות של נהגים שביצעו עבירות תנועה ברחבי הארץ, צובר תאוצה, והחודש מככבים בו גם כמה רכבי יוקרה ■ צפו במקבץ העבירות החמורות של התקופה האחרונה

מזראטי חונה בחניית נכים, עבירות תנועה, /צילום: com.Roadshamer
מזראטי חונה בחניית נכים, עבירות תנועה, /צילום: com.Roadshamer

אתר "רוד שיימר" ממשיך להעלות תיעוד של עוד נהגים סוררים שמבצעים עבירות תנועה. האתר בונה מאגר מידע של לוחיות רישוי של רכבים אשר עברו עבירות תנועה שונות, כמו עקיפות מסוכנות, נהיגה במהירות מופרזת, חניה על מדרכות וחניה של רכב רגיל בחניית נכים. האתר לא חושף את פניהם וזהותם של העבריינים אלא רק את לוחיות הרישוי של הרכבים הסוררים.

להלן מספר דוגמאות:

אוטובוס נוסעים חותך מכונית פרטית בצורה מסוכנת במהלך פנייה לצומת, אדם קורא ומדפדף במסמכים תוך כדי נהיגה, נהגת נוסעת במהירות איטית במיוחד וחוסמת את התנועה תוך כדי דיבור בטלפון נייד, אוטובוס חוצה צומת מרומזרת באור אדום מלא, נהג מונית נוסע לאחור באמצע כביש ראשי, ומיניבוס להסעת תלמידים מצא דרך מקורית להורדת הנוסעים.

מבחינת עבירות החניה, החודש כיכבו באתר גם שני רכבי יוקרה: מזראטי שחור ללא תו נכה שחנה בחניית נכים, ובעלים של ריינג' רובר שחור שהגדיל לעשות וחסם שני מקומות השמורים לרכבי נכים.

מאז השקת האתר ב-15 ביוני, גולשים העלו מאות תמונות וסרטונים. על-פי הנתונים המעודכנים לחודש יולי, 21% מהעבירות שנחשפו באתר היו של חניה או עצירה לא חוקית, 18% היו של פלישה לנתיב לא פנוי, 18% היו של עקיפת פקק תנועה לא הוגנת, 15% מהסרטונים חשפו נהיגה מסוכנת, 11% הראו נסיעה באור אדום, וב-6% מהסרטונים כמעט אירעה תאונה.