שופרסל: קנו מוצרים מקבילים ליוניליוור; יוניליוור: קנו ברשת אחרת

השילוט הוצב בסניפי שופרסל לאור הסכסוך עם יוניליוור שנחשף השבוע ב"גלובס" ■ שופרסל: "אנו נאבקים לשמור על מחירים הוגנים של מוצרי יוניליוור" ■ יוניליוור: "מזמינים את הלקוחות לרכוש את מוצרינו בכל שאר הרשתות"

שופרסל / צילום: שלומי יוסף
שופרסל / צילום: שלומי יוסף

"אנו נאבקים לשמור על מחירים הוגנים של מוצרי המותגים הבאים של הספק יוניליוור" - כך נכתב בשילוט שהציבה רשת שופרסל בסניפיה, וזאת לאור הסכסוך המסחרי בין הרשת ובין יוניליוור שנחשף השבוע ב"גלובס".

עוד נכתב בשילוט של שופרסל: "לאור אי-הסכמה עם הספק ייתכן מחסור במוצרים אלה (תלמה, קנור, הלמנס, בייגל בייגל, קליק ועוד). אנו מזמינים אתכם לרכוש מוצרים מקבילים של המותגים האחרים".

יוניליוור לא נשארה חייבת, והיא שולחת את הצרכנים לרכוש את מוצריה בכל שאר הרשתות והחנויות בישראל.

שופרסל / צילום: שלומי יוסף
 שופרסל / צילום: שלומי יוסף

למעשה, השילוט שהוצב בסניפי שופרסל מוציא את הכביסה המלוכלכת שבין שתי החברות ומשתף בה את הצרכנים. מובן שאת המחסור במוצרים שהם מובילים בקטגוריות השונות יכולים הצרכנים לראות בעצמם על גבי המדפים, אלא שהקריאה לרכוש מוצרים מקבילים היא חריגה בנוף הסכסוכים שבין רשתות וספקים, אשר מתרחשים מעת לעת, ומתוכה, עולה מסר לעידוד צריכת מוצרי המותג הפרטי של הרשת.

כפי שפורסם ב"גלובס", הרקע לדברים הוא החלטת מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, על הורדת שורת מוצרים של יוניליוור מהמדפים, לאור תנאי מסחר ירודים. בתגובה החליטה יוניליוור לעצור את כלל האספקה של מוצריה לשופרסל.

לאור החגים הקרבים ובאים יש להניח כי הסכסוך הזה חייב יהיה להגיע אל סיומו כבר בשבועיים הקרובים - היעדר מוצרי יוניליוור מהרשת הגדולה בישראל היא מצב ששני הצדדים לא יאפשרו משיקולים מסחריים ברורים.

גורמים בענף טוענים כי הסכסוך בא על רקע דרישת שופרסל לחיוב חד-צדדי הקובע שיעורי רווח הגבוהים מההסכמים שבין שתי החברות. מנגד שבה וטוענת שופרסל מעל כל במה אפשרית כי היא תילחם ברווחיות הספקים, וכפי שהצהיר אברכהן זה מכבר - כי הספקים הם אלה שישלמו את מהלך הורדת המחירים ברשת שופרסל.

מחיר קטלוגי של מוצרים מובילים-שופרסל ויוניליוור
 מחיר קטלוגי של מוצרים מובילים-שופרסל ויוניליוור

באפריל האחרון שלחה שופרסל מכתב לספקים ובו הודיעה להם על העלאת עמלת הסדרנות ועמלת ההפצה בשיעור של 8.13%, וזאת בשל העלייה בשכר המינימום.

שופרסל בתגובתה חוזרת על מה שכבר כתבה בשילוט בסניפים: "אנו עושים כל מאמץ להורדת המחירים לצרכן. לאור אי-ההסכמה עם הספק יוניליוור על מחירי מוצריו, ייתכנו חוסרים של מוצרי ספק זה בסניפי הרשת. אנו מזמינים את לקוחותנו לרכוש מוצרים מקבילים של כל המותגים האחרים ושל המותג שופרסל".

מיוניליוור נמסר בתגובה: "חברתנו אינה מתייחסת ליחסיה עם לקוחותיה באמצעי התקשורת. אנו מתנצלים בפני צרכנינו אשר אינם מוצאים את מוצרינו ברשת שופרסל, ומזמינים אותם לרכוש את המוצרים בכל שאר הרשתות והחנויות בישראל".