גיתם יטפל בתקציב הפרסום הגלובלי של סודהסטרים

בשלב זה הזכייה מתייחסת להובלת פרויקט בינלאומי שאמור לקום במספר יעדים בעולם

משרד הפרסום גיתם BBDO זכה במכרז על תקציב הפרסום הגלובלי של סודהסטרים - כך נודע ל"גלובס". בשלב זה הזכייה מתייחסת להובלת פרויקט בינלאומי שאמור לקום במספר יעדים בעולם.

באחרונה סודהסטרים יצאה למכרז, שבו התמודדו משרדי פרסום מקומיים, בהם גיתם BBDO ו-y&r ישראל, משרדים מהעולם דוגמת ו-y&r ניו-יורק ואנשי פרסום יוצאי אדלר-חומסקי שחברו לצורך המכרז. הבריף למכרז היה "רעיונות גדולים", שיכולים לבוא לידי ביטוי בארץ ובעולם.

משרד הפרסום האחרון אשר איתו עבדה חברת סודהסטרים היה מקאן. התקציב הגיע למשרד ב-2013 והועבר לחברה-בת של מקאן - חברת LOWE, שהייתה אמורה להיות הזרוע של הקבוצה שתטפל בתקציבים בינלאומיים, ביניהם אלה של סודהסטרים ואבן קיסר. בין היתר העלתה LOWE עבור סודהסטרים בארץ את קמפיין הפרסום שהתנגח בחברת משקאות אחרות, ונפסל לשידור על-ידי רגולטורים שונים בעולם.

במקביל משתמשת סודהסטרים בספקים מתמחים שונים מתחום ההפקות והדיגיטל, דוגמת חוליגנס, שיצרו את הקמפיין העולמי האחרון של החברה; או פאפוש מקבוצת אלנבי.

גישה נועזת

סודהסטרים ידועה בגישה הנועזת שלה לפרסום. בעבר נעשו חלק מהפרסומות שלה באמצעות אנשי קריאייטיב עצמאיים, דוגמת אלכס בוגוסקי.

בוגוסקי, שנחשב לטאלנט קריאייטיב בינלאומי, הוא זה שייצר עבור סודהסטרים את הסרטון המפורסם, שבו נראים בקבוקים לא ממותגים, אך דומים לאלה של קוקה-קולה, מתנפצים בעקבות שימוש במכשיר סודהסטרים. זאת, כחלק מהאסטרטגיה שליוותה את החברה, לשים דגש על איכות הסביבה ועל הפגיעה בסביבה על-ידי חברות המשקאות באמצעות בקבוקי פלסטיק.

קמפיין נוסף של החברה שעורר עניין בינלאומי היה זה בכיכובה של הכוכבת ההוליוודית סקרלט ג'והנסון, שגונתה על כך שהיא מקדמת ומפרסמת חברה ישראלית שהמפעל שלה ממוקם בשטחים.

בתגובה אמרה ג'והנסון כי היא הייתה מודעת למיקומו של המפעל, אך היא נשארת נאמנה למותג, והיא אף התפטרה מארגון זכויות אדם שמתח עליה ביקורת בנושא. בהמשך החליטה החברה לסיים את פעילותה בשטחים, והיא עברה למפעלים בתוך גבולות הקו הירוק.

מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, לא חסך בעבר את שבטו ממשרדי הפרסום, והגדיר אותם כמי שמתעניינים בעיקר בהיקפי התקציב ובעמלות הפרסום.