ח"כ ינון מגל נגד מינוי אבי ברזילי למנהל החדשות בגל"צ

מגל: "מדובר באדם שברגע האמת הסיר מעצמו כל מידה של כבוד למקצוע וניצל את מעמדו כדי לשרת את האג'נדה הפוליטית שלו"

ינון מגל / צילום: שלומי יוסף
ינון מגל / צילום: שלומי יוסף

חה"כ ינון מגל (הבית היהודי) מותח ביקורת נגד האפשרות שמפקד גלי צה"ל, ירון דקל, ימנה לתפקיד ראש מחלקת האקטואליה את העיתונאי אבי ברזילי, זאת לאור הפרסום אמש ב"גלובס".

למגל ולברזילי יש היכרות משותפת מלפני כעשור, כשמגל שימש ככתב חדשות 10 בשטחים, ואילו ברזילי היה מנכ"ל חברת החדשות. מגל טוען כי בתקופת ההתנתקות, כאשר נשלח לסקר את הפינוי הטעון מגוש קטיף, פגע בו ברזילי מקצועית כשהעלים את דיווחיו מסיבות פוליטיות. בעבר הכחיש ברזילי את הדברים מכל וכל.

"אני לא מאמין שירון דקל ימנה אדם כזה לראש מערכת החדשות של גלי צה"ל", אמר היום (ה') ח"כ מגל. "מדובר באדם שברגע האמת הסיר מעצמו כל מידה של כבוד למקצוע וניצל את מעמדו כדי לשרת את האג'נדה הפוליטית שלו".

לדברי מגל, "מספיק לקרוא את העדויות של האנשים שהיו בקונטרול וסיפרו מה קרה שם, כמו צעקות 'תורידו את ינון מהמסך, הוא משת"פ של המתנחלים', כדי להבין שמינוי שכזה הוא בושה וכלימה וביזוי של ציבור רחב מקרב המאזינים של התחנה".

כפי שפורסם ב"גלובס", ברזילי (ברזי, כפי שהוא מכונה) הוא מועמד מוביל לתפקיד מנהל חטיבת החדשות של גלי צה"ל, במקומו של ספי עובדיה שעבר לשמש ככתב בחדשות 10. מולו ישנם מתמודדים נוספים, ובהם עובדים בתחנה עצמה.

מגלי צה"ל נמסר כי אין הם נוהגים להתייחס בתקשורת להליכי מינויים פנימיים. את תגובתו של ברזילי לא ניתן היה להשיג.