ביהמ"ש הורה להקפיא באופן זמני רכוש השייך לרונאל פישר

בין היתר ניתנו צווי הקפאה זמניים להקפאת 3 נכסי נדל"ן בת"א, שתי יאכטות, רכב יוקרה מסוג אאודי Q5, עשרות אלפי שקלים במזומן, דולרים ויורו שנתפסו בכספת בביתו וכספים בחשבונות בבנק הפועלים

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה להקפיא רכוש בשווי כ-8.6 מיליון שקל מרכושו של עו"ד רונאל פישר, המואשם בניהול רשת שמכרה מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות בתמורה לשוחד.

בין היתר ניתנו צווי הקפאה זמניים להקפאת 3 נכסי נדל"ן בתל-אביב, שתי יאכטות, רכב יוקרה מסוג אאודי Q5, עשרות אלפי שקלים במזומן, דולרים ויורו שנתפסו בכספת בביתו וכספים בחשבונות בבנק הפועלים.

בכך קיבל בית המשפט את בקשתה של פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) להקפיא באופן זמני את רכושו של פישר, למעט 363 אלף שקל שלא יחולטו בחילוט זמני.

לפני כחודש שוחרר עו"ד רונאל פישר למעצר-בית בבית חמותו ותחת פיקוחה. זמן קצר לאחר שחרורו ממעצר תוקן כתב האישום שהוגש נגדו, בשנית. כתב האישום המתוקן מייחס לפישר עבירות שוחד בהיקף 4.4 מיליון שקל וביצוע עבירות הלבנת הון בכספי השוחד שקיבל.

עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להקפיא את רכושו של פישר על מנת שיהיה אפשר לחלטו בסוף ההליך, בגין עבירות השוחד המיוחסות לפישר והלבנת ההון שביצע לכאורה בכספים אלה, במקרה שיורשע.

השופטת תמר בזק-רפפורט קיבלה את הבקשה וקבעה כי קיימות ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות לפישר, באופן המקים אפשרות סבירה שהכספים יחולטו בסופו של הליך.

עוד נקבע כי רכוש שנתקבל כשוחד, ואשר נעשתה בו הלבנת הון, מקים שתי עילות חילוט נפרדות: אחת בגין עצם קבלת הרכוש כשוחד (לפי סעיף 297 לחוק העונשין), ואחת בגין העבירה הנפרדת של הלבנת ההון (לפי חוק איסור הלבנת הון).

השופטת בזק-רפפורט דחתה את טענותיו של פישר, לפיהן יש להפחית מן הסכומים שקיבל לכאורה כשוחד סכומים שהעביר לאחרים. זאת, לאור העובדה שעם קבלת הכסף ביצע פישר לכאורה עבירה מוגמרת של תיווך לשוחד, אשר מקימה אף היא עילת חילוט.

עוד קבע בית המשפט כי בשלב זה של ההליך קיימות ראיות המקימות תשתית ראייתית לכאורית לכך שסכומים ששולמו למשרדו של פישר על-ידי חלק מהחשודים בפרשה כ"שכר-טרחה" הם כספים שניתנו בגין השירות העברייני שנתן לכאורה לאותם חשודים, וקיימת אפשרות סבירה כי סכומים אלה יחולטו בסופו של הליך.

בקשת החילוט התקבלה במלואה, למעט בנוגע ל-363 אלף שקל המהווים מחצית מסך שכר-הטרחה ששילמה חברת נתיבי ישראל, שלא יחולט בחילוט זמני.

את המדינה ייצגו בהליך החילוט הזמני עורכי הדין נעם עוזיאל ואלעד פנחס מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).