קרן ההשקעות HAP גייסה 5.5 מיליון דולר לשני מיזמי מגורים במנהטן

גייסה הסכום למימון מיזם HAP FOUR שבונה חברת הייזום HAP Investments בשיתוף המעצב קארים ראשיד ■ באפריל השנה גייסה הקרן 1.5 מיליון דולר למיזם HAP FIVE

קרן השקעות הנדל"ן HAP Venture Fund, המתמחה בגיוס הון ממשקיעים ישראלים בעבור מיזמים בניו-יורק, הודיעה היום (ג') כי השלימה גיוס של 4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בישראל למימון מיזם HAP FOUR שבונה חברת הייזום HAP Investments בשיתוף המעצב קארים ראשיד, שאמון על עיצובו ותכנון החללים הפנימיים. באפריל השנה גייסה הקרן 1.5 מיליון דולר למיזם נוסף, HAP FIVE.

"הצלחת סבב הגיוס של הקרן והביקושים הערים ממחישים כי ציבור המשקיעים בישראל לא מסתפק בריביות הנמוכות המוצעות כיום בשוק, בוחן השקעות גם מעבר לים ורואה את ההשקעה דרך הקרן כאפיק ראוי להגדלת ההון האישי," אמרה אורלי רובין, מנכ"לית HAP Venture Fund. "הקרן משקיעה בפרויקטים של החברה היזמית HAP Investments הנמצאים בשלבים בשלים יחסית של קבלת היתר ותחילת בנייה, מה שמצמצם את פרק הזמן הנותר להשלמת הפרויקט. ההשקעות הן לתקופות יחסית קצרות, בין שנתיים לשלוש שנים וחצי.

לדברי רובין, החברה היזמית האחראית על יישום המיזם ומימושו נכנסת לכל השקעה בעצמה ומשקיעה לפחות 20% מההון הנדרש למיזם. כמו כן, החברה היזמית אינה יכולה לחלץ את ההון העצמי שלה לפני שהמשקיעים מקבלים את סכום ההשקעה שלהם חזרה. כבטוחה מקבלים משקיעי הקרן זכות קניינית בקרקע אשר נרכשה בשנת 2013 ומאז ערכה עלה.

חברת Developer Investments HAP האמריקאית-ישראלית - בבעלות ערן פולק, אמיר חסיד וניר אמזל, המתמחה בייזום ובהשקעות נדל"ן בניו-יורק - מנהלת 11 מיזמי נדל"ן ברחבי מנהטן ומיזם גדול בניו-ג'רזי, הנבנים בד בבד. 12 המיזמים כוללים 1,300 יחידות ומתפרסים על פני שטח כולל של 150 אלף מ"ר.